Az optimizmus gyakorlása

3b9d978c-de16-4a69-9090-69038cd9bd0c.jpg

A foglalkozást két vidám relaxációs gyakorlattal kezdtük, amelyeket a gyerekek nagyon élvezték — a nevetés és kacagás hamar betöltötte a termet, megteremtve ezzel a jó hangulatot. Ezt követően a „Pozitív gyerek vagyok” című dalt énekeltük el, amelyhez egy egyszerű, játékos táncot is kitaláltam. A gyerekek örömmel csatlakoztak, és nagy lelkesedéssel vettek részt az énekes-táncos megnyitóban.
A bemelegítés után a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék következett, amely segített a gyerekeknek érzelmeik felismerésében és kifejezésében. Ezt követően a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét olvastam fel, amelyet egy szemüveg viselésével tettem még érdekesebbé és szemléletesebbé. A gyerekek figyelmesen hallgatták a történetet, és a mese végén izgalmas beszélgetés alakult ki a feltett kérdések nyomán. A válaszokból sokat megtudtam a gyerekek gondolkodásáról és érzéseiről, így még jobban megismerhettem őket.
A mese hatására többen kedvet kaptak arra, hogy saját varázsszemüveget készítsenek, ezért igény szerint erre is lehetőséget biztosítottam. A foglalkozás zárásaként, a nagy lelkesedésre való tekintettel, ismét elénekeltük és eltáncoltuk a „Pozitív gyerek vagyok” dalt.
Végül a „Boldogság vára” második lépcsőfokára felragasztottuk a pozitivitás jelét, ezzel is szimbolizálva a közösen megélt örömteli és pozitív élményeket.

Képek