Az optimizmus gyakorlása

Az optimizmus gyakorlása

OKTÓBER- AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA

I. Bevezető:

I. a Az idézet értelmezése közösen:

„Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget, egy optimista minden nehézségben látja a lehetőséget.”

Winston Churchill

I. b Mit jelent-e két fogalom? Szinonimák gyűjtése.

Optimista: bizakodó, derülátó, reménykedő, pozitív, rózsaszínben látó, vidám, derűs.
Pesszimista: borúlátó, kishitű, sötéten látó, kiábrándult, hitevesztett, letört.

I. c Megélt negatív eseményeket gyűjtöttünk össze, ami a közelmúltban érte a Gyerekeket, azt vizsgáltuk meg, mégis mi ennek a jó oldala, mire taníthatja ez őket.

II. A foglalkozás célja: A pozitív gondolkodás elsajátítása volt.
Azt boncolgattuk a Gyerekekkel, hogy a körülöttük lévő történéseket hogyan tudják pozitívan értékelni és az őket érő kihívásokhoz úgy hozzáállni, hogy boldogabb gyermekké /felnőtté váljanak.

Ehhez néhány gyakorlatokat hívtunk segítségül:

1. A munkafüzetben található feladatban 5 bölcsességet keresték meg a tanulók egy táblázat segítségével (1. és 2. kép), ezután megbeszéltük, milyen segítséget nyújthatnak ezek a gondolatok a mindennapjaikban.

2. Ezt követően pozitív válaszokat kerestek pármunkában a munkafüzet 32.oldalán található kérdésekre. (3. kép)

3. „Optimista köpeny” készítésével, optimista szemüveg és süveg viselésével „vértezték” fel magukat diákjaim. (4. és 5. kép)

4. Az óra lezárása:
Házi feladat a pozitív jövőkép kialakításához:
A füzetedbe írd le egy héten keresztül minden nap, milyen lesz a jövőd 1 év múlva, következő héten azt, milyen lesz a jövő 5 éved, ha minden a legjobban alakul, a 3. héten ugyanezt 10 év múlva. Próbáld minél részletesebben elképzelni és leírni.

Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola

A 6.a osztály és Dr. Pappné Piti Ilona

Képek