Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Vidámság
- Színi Károly Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (18 megtekintés)
Osztályfőnöki óra keretében valósítottuk meg ezt a boldogságórát. Az első cselekvés a pozitív hullámjáték volt, melynek a lényege, hogy egy labdát dob a dobó valakinek és egy pozitív tulajdonságot kell hozzá mondania az illető személyről. A gyerekek a játékot nem akarták abba hagyni. A 2. feladat egy érzékenyítő feladat volt. Abszolút sikerült eltalálni az optimista és a pesszimista érzésekhez kapcsolódó fotókat. Nick Vujicicról két fotót láttak. Az első egy mosolygós portré, a második pedig egy teljes alakos, kezek és lábak nélküli fotó volt. Mindkettőnél megbeszéltük, hogy milyen érzéseket váltott ki belőlük az egyik-illetve a másik felvétel. A 2.-an sokan megdöbbentek. Megbeszéltük, hogy Nick miért is egy optimista férfi. A gyerekeknek nagyon jól tájékozottak az optimizmus és a pesszimizmus jelentését illetően. Ennél a feladatnál már elengedték a fantáziájukat és mindenki elakarta mondani a véleményét. Több gyerek hozzáfűzte, hogy ő maga nagyon sokszor pesszimistának érzi magát. Megbeszéltük, hogy az osztályközösségnek és az osztályfőnöknek az is a feladata, hogy együttesen dolgozzunk azon, hogy ez megváltozzon. A következő feladatban párban dolgoztak a Boldogságmunkafüzet 28-29- oldaláról másolt Optimista bölcsességek feladatát oldották meg párban. Voltak gyorsabban és sokkal lassabban haladók. Ebben a feladatban a bölcsességek jelentésének megmagyarázása okozott nehézséget, mivel a gyerekek gyakran nehezen tudják magukat kifejezni. Közös daltanulással folytatódott a Boldogságóra. Az „Álmodd meg a csodát dal szövegét könnyen megtanulták, többen táncoltak is a zenére.” A következő feladatban ismét párban dolgoztak. Egyikük az optimista, a másik gyerekeknek pedig a pesszimista „bőrébe” kellett bújnia és ugyanarra a szituációra kellett reagálnia mindkét félnek. Például „3-as lett a matematika dolgozat..,” A párbeszéd egy kicsit nehezebben indult, nem mindenki tudott minden feladatot megoldani. Itt valószínű kicsit több időt is kellett volna hagyni a tervezettnél. Az egyéni feladat viszont nagy sikert aratott. Pozitív szemüveget kellett készíteni. A sablont megkapták, de szabadon színezhettek, vagy rajzolhattak rá különféle díszítéseket is. Ezzel a feladattal időben elcsúsztunk egy kicsit, így az Optimista befőtt készítésénél házi feladatként kértem, hogy írjanak le kis szív alakú papírra egy-egy optimista gondolatot és másnap tettük bele a befőttesüvegbe.

