Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Manócskák 3-4.
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola,Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Sályi Mozgásjavító Tagintézménye
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (24 megtekintés)
Az optimizmus gyakorlása
Órakezdő relaxáció:
Az optimizmus szó az enyhe értelmi fogyatékos gyermekek számára nagyon nehéz fogalom. Ezért relaxációval a „Körbe-körbe karikába” indítottuk a foglalkozást, majd meghallgattuk a hónap dalát.
Elmondtam a foglalkozás témáját, majd megkérdeztem, ki hogyan érzi magát? Megpróbáltuk az arcunkkal is kifejezni, mit is érzünk, majd ellentétes érzelmeket is kifejeztük. A mimikai játék nagyon feldobta az óra kezdetét.
A téma feldolgozása:
A téma feldolgozása során megkérdeztem a gyerekeket, tudják-e az optimista szó jelentését? Mivel nem tudták pontosan megfogalmazni, ezért a derűlátás, a bizakodás és a hit szavak elhangzása, jelentésük saját példán keresztül történő tudatosítása már megértette a gyerekekkel mi a cél a mai órán. Azért, hogy a gyerekek még jobban megértsék milyen is optimistának lenni Petőné Honvári Jolán Vidámfalva és Szomorúfalva történetét olvastunk fel közösen.
A történetet megbeszélve a gyerekek egy nagy optimista látásmódot szimbolizáló szemüveget színeztek ki, olyan színűre, amilyenre szerették volna. Közben a Pozitív gyerek vagyok gyerekdalt hallgattuk.
Az óra lezárása
Összefoglaltuk, miért jó optimistának lenni. Minden gyermek megkapta az október hónapjára vonatkozó Családi optimizmus naptárját. Végül a gyerekek kérésére játszottunk egyet a POZITIVITY társasjátékkal, amely során saját pozitív élményeikről meséltek.
A társasjáték nagyon tetszett nekik, kérték, hogy a legközelebbi foglalkozáson több idő legyen a játékra! Megígértem, hogy így lesz, és legközelebb csak játszani fogunk!

