Az optimizmus gyakorlása

Messenger_creation_CAFEB809-B466-46CA-846C-5979F39ED27B.jpeg

A következő boldogságóra foglalkozás témája: Az optimizmus gyakorlása volt. A témát úgy közelítettem meg, hogy az minden gyermek számára érthetővé váljon. Az optimizmus gyakorlása nemcsak pozitív gondolkodást erősíti, hanem fejleszti a rezilienciát, az önbizalmat és a problémamegoldó készséget is. A gyakorlatok bemutatásához játékos módszereket választottam. A foglalkozást mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük meg.
A testi és lelki ráhangolódás érdekében meghallgattuk, Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát. Kötetlen beszélgetés kezdeményezésével beszélgettünk a témáról. A figyelem és a motiváció fenntartása érdekében a ,,Varázsgömb” című játékot játszottuk, ahol egy képzeletbeli varázsgömböt használtunk az optimizmus és a pozitív gondolkodás, a képzeleterő és a fantázia világ fejlesztése érdekében. A játék segítségével a gyermekek megtanulják, hogyan kell pozitívan gondolkodni a jövőről, illetve lehetőséget ad, hogy meglássák a jó lehetőségeket az adott helyzetekben. Nagyon érdekes és tanulásgos volt a játék ki, hogyan és miképpen táplál reményeket a jövőben, kit mivel lehet felvidítani vagy éppen ki miben látja a boldogságát. A varázsgömböt, varázskérdéssekkel tettük varázslatossá (pl.: Mit kívánnál, ha lenne egy kívánságod, ami teljesülhetne? Mi az, amitől jobb kedved lenne? Ki tud segíteni, ha bajban vagy? Milyen varázserő segítene, hogy boldog légy?). Azok a gyermekek, akik nem tudták szavakkal kifejezni magukat, lehetőséget biztosítottam, a varázsgömb sablon használatával, hogy rajzolják le vágyaikat, kívánságaikat. A hónapban mindennap kérték, hogy játszunk ilyet, amivel fejlődött az empátia, az érzelmi tudatosság és a kifejezőképességük. A játékokat az alvás idején fejeztük be, amikor elalvás előtt mindenki szemére ,,varászport” szórtam, hogy mindenki kívánsága valóra váljon. Úgy érzem ezt témát sikerült mélyrehatóan, tartalmasan, lelkileg és spirituálisan is feldolgozni.

Képek