Az optimizmus gyakorlása

Az optimizmus gyakorlása

A hónap támája az optimizmus gyakorlása. Célunk, hogy segítsük a gyerekeket pozitívan gondolkodni, bízzanak önmagukban, másokban és a jövőben. A „meg tudom csinálni” attitűd erősítése. A kudarcok elfogadásának és megküzdési stratégiák kialakításának segítése. A pozitív érzelmek és élmények előtérbe helyezése. A gyermekek önbizalmának és kitartásának erősítése.
A pillangó csoportban a gyerekek meghallgatták a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét. Elkészítették Tódi törpe szemüvegét, a nagyobbak vágással, csillámos díszítéssel, a kisebbek nyomda segítségével díszítették a szemüveget. A téma lezárásaként a Hipp hopp hopp mondókát mondták el mozgással kísérve.
A katica csoportban beszélgetés során megtudták, hogy kinek mi volt a nap folyamán a legjobb dolog. Az optimizmusról szóló mesék során (Kis vakond, Bogyó és babóca, Pom-pom meséi) megtanulták megoldani a problémákat, pozitív gondolkodást fejlesztették, megoldás keresni. Esernyőt készítettek, ami szivárványországot jelképezi, az öröm színeit használták.
A mókus csoportban varázsgömböt készítettek a gyerekek. Óvodáskorban az optimizmus fejlesztése elsősorban játszva, tapasztalaton keresztül, testérzékelésre és kapcsolódásra építve működik.
A maci csoportban a mese elolvasása után megbeszélték a szereplőket, maga a történetet kinek mit mondott. Ezután a gyerekek lerajzolták a saját vágyaikat.
A süni csoportban a téma kidolgozása úgy valósult meg, hogy megbeszélték, hogyan legyünk optimisták. Vegyék észre a környezetünkben a szépet, a jót a segítséget. Alakítsuk át érzelmeinket. Legyünk jól! Bánjunk jól magunkkal és másokkal.
A hónap során ezeket a tevékenységeket végeztük a gyerekekkel.
A reggeli beszélgetőkörben: „Mi az, aminek ma örülsz?”
Sikerélmények biztosítása: Olyan játékokat alkalmazni, helyzetet teremteni, ahol minden gyerek megtapasztalhatja a sikert, akár apró feladatokban is.
A dicséret és bátorítás tudatos alkalmazása: Megpróbálod?

Képek