Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Cica csoport
- Monori Tesz-Vesz Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (9 megtekintés)
Foglalkozást kezdő, ráhangoló relaxáció:
„Napra forgó a napraforgó”
Foglalkozást kezdő ének:
Bagdi Bella „Pozitív gyerek vagyok” című dalának meghallgatása. Szabad mozgás a zenére.
A téma bevezetése:
Szomorú Szilárd és Boldog Blanka
A csoportok két csapatra osztottam. Felmutattam nekik egy szomorú és egy boldog emotikont. A csapatoknak a feléjük néző bábnak megfelelően kellett viselkedni. Feladat: a boldog csapat vidítsa fel a szomorút.
A téma feldolgozása:
Előlibbent Boldog Dóra, aki rákezdett a kis mondókájára, a gyerekek már tudták is, hogy egy mese következik.
Mese:
Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege
Beszélgetés a meséről:
– Kik a mese szereplői?
– Mitől látta Tódi szebbnek a világot?
– Milyen lehet a szemüvegben látott világ?
Játék:
– Van egy varázsszemüvegünk. Felvettem. Megkértem az egyik gyermeket, hogy mondjon egy rossz dolgot, eseményt, stb. Hogy látom én a szemüvegen át?
– Ugyanezt játszottuk, csak a szemüveg most egy gyermeknél volt… Addig játszottuk, amíg mindenki sorra nem került.
Varázsszemüveg készítése
A téma lezárása:
Az optimizmus szimbólumának színezése.