Az optimizmus gyakorlása

Az optimizmus gyakorlása

AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA- Boldogságóra vázlat 1.

A foglalkozás helye: Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda, Marcaltő
A foglalkoztatott korcsoport: vegyes
A foglalkozást vezeti: Pus Tiborné Kalmár Katalin- óvodapedagógus
A foglalkozás témája: Az optimizmus, mint boldogságfokozó technika gyakorlása
A foglalkozás célja: Kitartóvá válni a kihívások során, legyőzni az akadályokat. Lelkileg immunizálni a gyerekeket, hogy megtanuljanak ellenállni a tehetetlenségnek, a megoldhatatlan problémákkal szembenézzenek és ne adják fel.
A foglalkozás feladatai: A gyerekek találkozzanak az optimizmus lényegével: mindig mindenben megtalálni a jót és a cselekvőképesség érzésével.
0. (MOTIVÁCIÓ):
A játékidőben elkészített műanyag szemüvegek felpróbálása, variálása szín és forma szerint.
1. MOZGÁSALAPÚ RELAXÁCIÓS GYAKORLAT:
Gyertek álljunk körbe. Karotokat tárjátok szép, mintha a napot hívnánk, hogy süssön ránk. Szívjuk be a levegőt az orrunkon lassan. Kifújáskor engedjük ki magunkból a fáradtságot, a feszültséget, az izgalmat, a bánatot. Halljam, ahogy kifújod lassan a levegőt! (5x ismételjük) „Napimádás” 3.gyakorlat- Boldogságóra kézikönyv 3-6
2. ZENEHALLGATÁS- KEZDŐ ÉNEKLÉS:
Bagdi Bella: Pozitív mondóka- www.doldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
3. A TÉMA BEVEZETÉSE:
Hogy érzitek most magatokat? Nézzétek ezt a két arcot. Tudtok ilyen vidáman mosolyogni ti is? És szomorkodni? (utánzás arcjátékkal, testmozdulatokkal) Körbe viszem az arcokat, kérlek utánozd, amit látsz.
Játszunk nevettető játékot két csapatban, cserélve
Te szoktál szomorkodni? Mikor? Mitől múlik el a bánatod? Mit tudsz tenni, hogy elmúljon a bánatod? (beszélgetőkör indítása, a nagycsoportosoknak és a bátrabbaknak időt hagyok a gondolataik kifejezésére, átadására)
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA:
Hallgasd csak megszólalt a csengettyű!
Kerekerdő kalandra hív téged,
hallgasd mit súgnak a tündérek,

Tódi törpe varázsszemüvege- Boldogságóra kézikönyv 3-6 1. fejezet 60.oldal
A mese végén elmondhatod, mire kellett a szemüveg?
Voltatok már szomorúak? Ki segített nektek megnyugodni? Mitől lesz jókedved? Mit láttok Szépnek a világban? Milyen lehet a varázsszemüvegben látott világ? Mi az, amit másképpen szeretnétek? Mi az, amin változtatnátok, ha lehetne?

Próbáljuk ki! Hoztam nektek egy kis szemüveget. Azt fogjuk játszani, hogy sikerül-e meglátnotok vele a rossz dolgokban a jót. Meséld el, hogy történt e veled rossz dolog és mi volt benne, ami jó volt? Mitől fordult jóra a történet?
Készítettem nektek az asztalra papírszemüvegeket. A jeledet megtalálod a rajta. Ezt a szemüveget haza is viheted és ha rossz a kedved csak vedd föl és próbálj a jóra koncentrálni: „miért jó neked most?”
5. A FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA:
Meghallgatjuk újra Bagdi Bella: Pozitív mondóka
6. A TÉMA TOVÁBBADÁSA:
Értékeim fája- Boldogságóra kézikönyv 75.o. elkészítése.

Képek