Az optimizmus gyakorlása

462549309_891743349736393_5323565502265612970_n.jpg

Az optimizmus gyakorlása:

Reggel, ahogy megérkeztek a gyerekek közösen elkészítettük az „értékeink tükrét”.
A tevékenységet tízórai után, a játékból kezdeményeztem.
A tevékenységet relaxációval kezdtük: „Meglengetem a karom…” és „Lemegy a nap, lankad a kar…” (Boldogságóra könyv ajánlása alapján). A gyerekeknek nagyon tetszett ez a két gyakorlat.
A relaxáció után meséltem el Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című meséjét.
Mese után elővettem a saját varázsssemüvegem és elmeséltem egy történetet, ami kellemetlen volt, de megláttam benne jót. (A védőoltásról, ami fájt mikor megkaptam, de az volt benne a jó, hogy nem kaptam el a betegséget.)
Ekkor már éreztem, hogy váltanom kell, mivel a figyelmük elkalandozott, ezért elő vettem „Boldog Blanka” és „Szomorú Szilárd” vidám és szomorú arcokat és eljátszottuk a könyv által ajánlott játékot.
Ez után megbeszéltük, hogy magunkkal szemben is lehetünk pozitívak, belenéztünk az általunk készített tükörbe, ami megmutatja miben ügyes az a gyerek, aki belenéz, majd megosztottuk egymással mit mutat.
A tevékenység végén mindenki elkészítette a saját pozitivitás szemüvegét, amit hazavihetett, majd felragasztották az optimizmus jelét a következő lépcsőfokra.

Forrás: Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva: Boldogságóra (3-6 évesek)

Képek