Az optimizmus gyakorlása

461976875_2463051724031131_9201203135760856948_n.jpg

A boldogságóránkat Bagdi Bella Pozitív gyermek vagyok c. dalának meghallgatásával kezdtük. Ezt követően Optimista szemüveget készítettünk. A feladat során a gyerekek többnyire pozitívan érezték magukat. A varázsszemüveg elkészítése vidám, játékos folyamat volt számukra, ami lehetőséget adott arra, hogy kifejezzék egyéni kreativitásukat. Amikor elmeséltem a saját példámat, sokan érdeklődőek voltak, és aktívan figyeltek. A történetem és a szemüveg viselésének játékos bemutatása segített a gyerekeknek abban, hogy megértsék a pozitív gondolkodás fontosságát, és azt, hogy nehéz helyzetekben is találhatnak valami jót. A varázsige megtanulása közben több gyermek élvezte a ritmust, amit örömmel ismételtek.
Az „Optimista Gyaloglók” feladat következett. A séta során a legtöbben örömmel fedezték fel az apró, hétköznapi dolgok szépségét, amelyeket a szemüveg viselése közben figyeltek meg.
A „Optimista ébredés” feladat végén a gyerekek megosztották tapasztalataikat és gondolataikat, amelyek alapján pozitív visszajelzések érkeztek a tevékenységről. A feladat során a gyerekek elgondolkodtak saját reggeli rutinjukon.
Összességében az óra nagyon sikeres volt, a gyerekek jól érezték magukat, és egy tanulságos, ugyanakkor szórakoztató élményt nyújtott számukra. Az optimista szemlélet játékos bevezetése lehetőséget adott a gyerekeknek arra, hogy megértsék, hogyan lehet a nehéz helyzeteket más nézőpontból is szemlélni.

Képek