Az optimizmus gyakorlása

Az optimizmus gyakorlása

Az optimizmus gyakorlása
1.Relaxációs gyakorlat
„Mozogj a tükrömben” Páros munka
2. Szómagyarázat körben ülve
Optimista, realista, pesszimista szavak megbeszélése (Értelmező kéziszótár, Szinonima szótár, Smart tábla)
A tanulók meghatározzák, mit jelent számukra az optimizmus.
3.Hogyan legyünk optimisták? Megbeszélés
Miért jó az optimizmus?
Hogyan alakítsuk szokássá az optimizmust?
Hogyan tudjuk fejleszteni az optimista gondolkodásmódot?
A tanulók tippeket adhatnak egymásnak.
4. Svéd bölcsesség
Egy svéd bölcsesség van elrejtve egy táblázatban a táblán, amit a tanulóknak meg kell fejteniük. A megfejtés után megbeszéljük, hogy mit üzen a bölcsesség számukra és hogy mi a mondanivalója. TK. 83.
5. Tattoo
A tanulók különböző optimista tattookat terveznek, amelyeket tűfilccel rajzolnak egymás kezfejére. (tűfilc)
6. Legyező
Az optimista gondolkodást segíti, ha pozitív megerősítéseket kapunk. Mindenki felírja a nevét egy A/4 –es lap tetejére. Ez a lap körbe jár az osztályban. Mindenki megfogalmaz egy pozitív véleményt a lap tetején álló névhez tartozó személyről és leírja a papírra. Majd úgy hajtogatjuk a lapot, legyezőszerűen, hogy a következő osztálytárs ne lássa, mit írtak korábban a papírra.
Mire a lap visszaér a gazdájához, már legyezőnek van összehajtogatva, amelynek minden hajtásában egy pozitív megerősítés olvasható.
7. „Mitől jó egy nap?”
Janikovszky Éva idézete kivetítve. A tanulók elmondják, hogy nekik mitől jó egy nap, miért jó optimistának lenni és hogyan lehetünk optimisták. Tippek egymásnak. (projektor)
8. Zenehallgatás, ének
Bagdi Bella: A világomban minden rendben van c. dalának meghallgatása, éneklése (Laptop, projektor)
Zárógondolat. Az életnek minden negatív történésére van egy pozitív válasza!

Képek