Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Szépikék11
- Szerencsi SZC Műszaki és Szolgáltatási Technikum és Szakképző Iskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (100 megtekintés)
A Boldogságóra foglalkozás témája: Az optimizmus gyakorlása
A foglalkozás címe: Az optimizmus gyakorlása
Ajánlott életkor: 16-17 év
Osztály: 11.
Tantárgy: osztályfőnöki
Fő didaktikai feladatok: ráhangolás, témakör bevezetése, tudományosság, motiválás, aktivizálás, érthetőség, fokozatosság, rendszeresség, elvonatkoztatás
Felhasznált források: Bagdi Bella-Dezső Anita: Boldogságóra 14-20 éveseknek, Bagdi Bella- Prof. Dr Bagdy Emőke: Boldogságóra 10-14 éveseknek
Az óra menete Módszerek és munkaformák Eszközök
1. Relaxációs gyakorlat
„Mozogj a tükrömben” Páros munka
2. Szómagyarázat, körben ülve: optimista, realista, pesszimista Megbeszélés Értelmező kéziszótár, Szinonima szótár
A tanulók meghatározzák, mit jelent számukra az optimizmus.
3. Optimista és pesszimista szavak gyűjtése a táblára
4. Körben állva a tanulók egymásnak dobálják a labdát, akinél a labda az mondja másképp az optimizmus szót pl.: remény, a világ jó, derűlátó….
5. Negatív mondatok/ gondolatok átírása pozitívra pl.: Egyes lett a matek dogám./ A tesóm eltörte a tabletemet./ Szakított velem a barátom. Csoportmunka Megbeszélés
6. „Mitől jó egy nap?” Janikovszky Éva idézete kivetítve. A tanulók elmondják, hogy nekik mitől jó egy nap, miért jó optimistának lenni és hogyan lehetünk optimisták. Tippek egymásnak. Megbeszélés Laptop, projektor
7. Tattoo
A tanulók különböző optimista tattookat terveznek, amelyeket tűfilccel rajzolnak egymás kezfejére.Páros munka tűfilc
8. Körben ülve mindenki mondjon magáról egy optimista tulajdonságot.
9. Zenehallgatás, ének
Bagdi Bella: A világomban minden rendben van Laptop, projektor
10. Házi feladat
Minden tanuló írjon egy pozitív üzenetet valakinek az osztályból és rejtse el a táskájában, kabátjában, könyvében…
Színes lapok