Az optimizmus gyakorlása

P1030841.jpg

Az eddigi hagyományoknak megfelelően két órában foglalkoztunk az optimizmus gyakorlása témakörrel. Az első alkalommal a bevezető gondolatok megbeszélése után a véleményvonal játékot játszottuk. A tanulók többsége helyesen állt be a megfelelő helyre, de volt, aki kevésbé látta magát optimistának, mint amilyen a valóságban. Nagyon szép indoklásokat hallhattunk, arról, hogy ki miért állt oda, ahol éppen van. Ezt követően a szituációs játékot játszottunk, a nyolcból kettő kiválóan oldotta meg a feladatát. Az egyik a „Lemerült a telefonom, pedig megígértem anyának, hogy értesítem, ha vége a mozinak, hogy értem tudjon jönni.” szituáció optimista befejezése, a másik az „Otthon felejtettem a tízóraimat és sajnos nem is reggeliztem reggel.” optimista befejezés volt. Az óra végén összegeztük a halottakat.
A második osztályfőnöki órán a gyerekek vándormedált rajzoltak. A munka kezdetben nehezen indult, de azután egymást követték a jobbnál jobb ötletek. Idő hiányában most is volt olyan, aki otthon fejezte be a munkát.

Képek