Az optimizmus gyakorlása

optimizmus_1.jpg

AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA 1.
3-6 évesek részére
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat „Irkafirka” Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 36.oldal egyéni munka Rajzoljatok irka-firkát kedvetek szerint a lapra a zsírkréták segítségével, és mondjátok magatokban, de akár hangosan is, hogy: „irkafirka…összevissza… szabad jobbra, szabad balra, …szabad nekem összevissza”, addig, amíg szólok, hogy köszönöm elég!
5’ Foglalkozást kezdő éneklés Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dal zenehallgatás Hallgassuk meg a következő dalt.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 65-67. oldal alapján beszélgetés Tudjátok-e mi az az optimizmus? Hogy gondolkodik az optimista ember?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 71.oldal alapján felolvasás Tódi Törpe varázsszemüvege c. meséjét olvasom most fel nektek.
5’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 73.oldal alapján mesefeldolgozás kérdésekkel Mit láttok szépnek a világban? Milyen lehet a varázs szemüvegben látott világ?
Mi az, amin változtatnátok, ha megtehetnétek?
15’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 74.oldal alapján egyéni munka-varázsszemüveg készítése Képzeljétek el, hogy van egy olyan varázs szemüvegetek, melyet ha felvesztek, meglátjátok a rossz dolgokban is a jót!
Készítsünk magunknak egy ilyen szemüveget.
(rajzlap, színes ceruza, színes lapok, ragasztó, matricák)
2’ A téma lezárása beszélgetés Kiben milyen érzés van most? Hogy érezte magát a mai órán?

AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA 2.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 38.oldal- csoport munka Arra szeretnélek kérni Titeket, hogy képzeljetek el egy madarat, aki szabadon száll, szárnyait kitárva, boldogan repül a felhők között. Mindenki mutassa meg, hogy milyen a madár, amire gondolt, hogyan repül.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 65-67. oldal alapján beszélgetés Hogy gondolkodik az optimista ember?
Emlékeztek, hogy miről beszéltünk a múlt héten?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 75.oldal alapján- Tükörjáték egyéni munka Add körbe a tükröt! Akinél éppen van, nézzen bele, és mondja el, hogy mi szépet és jót lát. (Akinek nem jut eszébe semmi, annak segíthetnek a többiek.)
Eszközigény: kistükör
15’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 75.oldal alapján- Értékeim fája csoport munka Mindenki ügyes valamiben. Gyűjtsünk minél többet ezekből a készségekből, értékekből!
Rajzoltam egy fát… az ágai legyenek a megbeszélt erősségek! A feladat az, hogy mindenki keressen magának valamit, amiben nagyon jó a megbeszélt erősségek közül, és egy levelet kiválasztva helyezze el magát azon az ágon, ami az ő erősségét szimbolizálja.
Eszközigény: levélforma, ragasztó, színes ceruza, karton vagy flipchart papír.
5’ Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dal zenehallgatás Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalát hallgatjuk a foglalkozás közben.
2’ A téma lezárása beszélgetés Kiben milyen érzés van most? Hogy érezte magát a mai órán?

Képek