Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Happiness13
- Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (93 megtekintés)
Iskolánkban az október hónap az optimizmus jegyében zajlott, így a 7.F osztály ehhez a témához kapcsolódóan igyekezett különböző feladatokat megvalósítani.
Valószínűleg sok félreértés van a téma kapcsán a világban, hiszen általánosan elfogadott nézet az, hogy aki optimista, az rózsaszín ködben látja a világot és mindig boldog, jókedvű.
A valóságban azonban az optimista látásmód inkább azt jelenti, hogy érzékeljük a nehéz, kihívást jelentő helyzeteket, ugyanakkor igyekszünk a dolgok jó oldalát nézni, a hit által elképzelni azt, hogy fogunk megoldást találni, illetve latba vetjük, mozgósítjuk az összes erőforrásunkat a cél érdekében, így tudatosítjuk magunkban azt, hogy nem a legrosszabb forgatókönyv fog érvényesülni az adott helyzetben.
A téma feldolgozása során idézeteket beszéltünk meg diákjainkkal, és összehasonlítottuk a pesszimista ember jellemzőit, viselkedését az optimista személyiséggel. Azt is hangsúlyoztuk, hogy az optimista embernek jobbak a társas kapcsolatai, mert empatikusabb, segítőkészebb, lelkesebb, így többen keresik mások is a társaságát, mint annak, aki állandóan panaszkodik.
Egy hétköznapi gyakorlati feladattal szerettem volna a diákjaim motivációját felkelteni, ezért egy elképzelt balesetet szenvedett diáknak kellett bátorító, optimista sms üzeneteket küldeniük. A következő gondolatokat küldték el: Semmi baj, meg fogsz gyógyulni! Fogom a kezed! Minden rendben lesz! Szia! Hallottam a balesetről, sajnálom. Jobbulást kívánok neked, és sok kitartást! Majd bemegyek meglátogatni ! Addig is jobbulást Üdv.: BFF-ed Kitti
Gyógyulj meg és legyél boldog! Szia! Hallottam, hogy kórházba kerültél. Tarts ki és mihamarabbi jobbulást! Kedves barátom! Sok jót és gyógyulás kívánok.
Légy erős és tarts ki, legyen jó napod, kitartás! A boldogság begyógyítja a sebeket!
Osztályfőnökként szerettem volna én is gyakorolni az optimizmust egy általam – külön ebben a hónapban – választott feladaton keresztül, így meglepetésként bátorító laminált üzeneteket készítettem az osztályomnak, amelyeket minden nap olvashatnak a ceruzáikon, ha nehéz helyzettel találkoznak. Az egyik óra zárásaként – betartva a járványügyi előírásokat – csapatokban társasjátékoztunk, így igyekeztünk optimista gondolatokkal megtöltetni a közös együttlétet.