Az Optimizmus és Kitartás

- Csoport neve: Csiszolatlan gyémánt
- Budenz József Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (32 megtekintés)
Téma: Boldogságóra Az optimizmus gyakorlása, Kitartás és szorgalom.
Ez a Boldogságóra jól sikerült, a hetedikes diákok aktívan és elmélyülten vettek részt a foglalkozáson, amelynek fókuszában az optimizmus gyakorlása és a kitartás téma állt.
A bevezető részben megbeszéltük, hogy az optimizmus kulcsfontosságú az életben a boldogsághoz.
1. Az optimista hozzáállás gyakorlata
A foglalkozás egyik fontos része az „Optimista reakciók” gyakorlat volt. A diákoknak meg kellett találniuk a lehetséges optimista szemléletet nehéz helyzetekben, mint például:
• Nem kerültek be a versenycsapatba.
• Nem sikerült jól a témazárójuk.
• Elromlott a telefonjuk, és néhány napig nélkülözniük kell.
• Zuhog az eső, és nem mehetnek ki az udvarra szünetben.
Ez a gyakorlat nagyfokú kreativitást és mély gondolkodást igényelt, mivel rá kellett ébredniük, hogy egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget. A vita során jól kirajzolódott, hogy az optimizmus reakciókban, elvárásokban és megküzdési módokban különbözik a pesszimizmustól. Sikerült a problémák helyett a fejlődési lehetőségekre fókuszálniuk.
2. Elmélyítés Kérdéskártyákkal
A témák elmélyítésére a Kérdéskártyákat alkalmaztuk, ahol a diákok párban vagy 3 fős csoportban húztak, és megvitatták a gondolataikat.
• Remény, optimizmus: A kártyák a jövővel kapcsolatos pozitív hozzáállásról szóltak, arra fókuszálva, hogy mit érdemes tenni a célok elérése érdekében. A beszélgetés segített megerősíteni a hitüket abban, hogy az erőfeszítéseik eredményesek lesznek.
• Kitartás, szorgalom: A feladat során megvitatták, hogyan fejezik be, amibe belekezdtek, és hogyan lehetnek realisták, nem maximalisták.
Összességében a foglalkozás elérte a célját. A diákok aktívak, nyitottak és reflektívek voltak, a gyakorlatok segítettek játékosan fejleszteni az érzelmi intelligenciájukat és a pozitív megküzdési módjaikat.
