Az optimizmus a Ficánka csoportban

71933012_1135493469980718_7085770004796276736_o.jpg

Az optimizmus
Fontosnak tartom, hogy ezt az életszemléletet erősítsük a gyerekekben, hiszen mind a személyiségükre, mind a világlátásukra kedvező hatással van, ha minden helyzetben a legjobbat keresik.
A hónap során igyekeztünk minél több célt kitűzni magunk elé, a kihívásokban kitartani, legyőzni az akadályokat. Többféle, sokszínű tevékenységek keretében érzékenyítettem a gyerekeket a pozitív pszichológia ezen területéhez. Úgy tűnt, hogy a célom elértem, a gyermekbarát tevékenységekben szívesen és örömmel vettek részt, nagyon motiváltak voltak.
A csoportra jellemző, hogy szívesen vesznek részt zenével kapcsolatos tevékenységekben. Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dala nagy sikert aratott a csoportban. Elsajátítottunk hozzá egy könnyen tanulható koreográfiát is, mely a figyelmüket, mozgáskoordinációjukat, emlékezetüket is fejlesztette.
Új relaxációs gyakorlattal ismerkedtünk meg: a Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom… és a Malomkörzés.Ezeket később még a torna foglalkozás előkészítő gyakorlataiként is alkalmaztuk a kezeink megmozgatásához.
A téma bevezetéséhez eljátszottuk két csoporttal a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot, ami igen eredményes volt, hiszen meg tudták nevettetni minden esetben a szomorú csapat minden tagját.
A Tódi Törpe varázszsemüvege c. mese nagyon jó lehetőségnek bizonyult a téma feldolgozásához, mely egy komplex tevékenységet biztosított a délelőtthöz. a gyerekek nagyon érdeklődőek voltak a mesehallgatás alatt, figyelmük folyamatosan fenntartott volt. A mese levezetéséhez megtanultuk a Szebben látó mondókát a kisebbeknek szóló változattal, amit el is mutogattunk. Ez hatással volt a további figyelmük fenntartására és a memóriájuk, mozgáskoordinációjuk, gondolkodásuk fejlesztésére.
Ezt követően elkészíthette mindenki a saját varázsszemüvegét, mellyel a finommotorikájuk és a kreativitásuk is fejlődött.
Az optimizmusuk erősítéseként eljátszottuk a Tükör-játékot és elkészítettük az Értékeim -fáját is. Ez előbbit önbizalmuk növelése céljából választottam. Azt tapasztaltam, hogy nem volt egyszerű megfogalmazniuk magukról jó dolgokat, ezért ehhez sok segítséget és mintát kellett nyújtanom.
Az Értékeim- fájához a munkafüzet 14. oldalán levő színezős feladat képeit használtam. Az ott levő tevékenységek képei lettel a fánk ágain az erősségeink. Ehhez, a mi pedagógiai programunk szerinti őszi témakörhöz igazodva, színes faleveleket készítettünk. Volt, aki többet is. Itt is tudtam a finommotorikájukat, kreativitásukat, egyéb képességeiket is fejleszteni a levélfestés technikájának megválasztásával. ( Fültisztító pálcikával pöttyöztük be és ollóval vágták ki a nagyok a levélformákat.)
Mikor ezek elkészültek, minden kisgyerekkel egyenként megbeszéltük és mindenki számára jól látható helyre elhelyeztük a faleveleket azokra a faágakra, amely erősségeket ő magáénak érez.
A hónapot a kórházi bábjáték előadásával zártuk, mely hétköznapi témájánál fogva közel állt a gyerekek érzésvilágához. Eljátszva a történetet, jól bele tudták élni magukat a szerepekbe. Úgy gondolom, mindenkihez eljutott a történet üzenete, hogy milyen fontos a pozitív hozzáállás a gyógyulás területén is.
Ezt követően kihelyeztük a boldogság várához vezető lépcsősor 2. fokára az optimizmus jelképét
Nem felejtve el a hála gyakorlását, az ismételten összegyűlt hálalisztből hálasütit is sütöttünk újra.

Képek