Az optimista Zöldikék

Szemüvegek-1.jpg

Foglalkozásunkat relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd két csapatra osztottam a csoportot. A szomorúságot és vidámságot jelző arcocskát – jelet felváltva emeltem fel és ezzel elindult a játék. Nagyon ügyesen mutatta be mindkét csapat a testtartásával, mimikájával a vidámságot, szomorúságot, a végén sikerült mindenki arcára mosolyt varázsolni!
Örömmel hallgatták meg: Tódi törpe történetét! A mesét követően, megbeszéltük a mese ” tanulságát”! Elmondták saját élményeiket is! Ezt követően többször elismételtük a ” Van nekem egy szemüvegem” című verset, majd meghallgattuk a ” Pozitív gyerek vagyok ” c. éneket.
Következő alkalommal felelevenítettük és megbeszéltük , Tódi törpe történetét, majd a munkafüzet segítségével kiszínezték mindazt, amire képesek. Elismételtük a tanult verset is, majd felfedezték a kivágott szemüvegeket, s legnagyobb örömükre , különböző színű formákkal, szívecskével, virággal, tetszés szerint, ragasztással kidíszítették. Az elkészült szemüvegeket azonnal fel is vették, s így mondták el, mit látnak a mai napban derűsen, optimistán! Az első foglalkozás alkalmával nehezen értették meg, az optimista, /derűlátó/ szó jelentését! De a többszöri ismétlés, a sok sok példa alapján mára már megfogalmazódott bennük a szó a jelentése! A téma lezárásaként mindenki kiszínezte és felragasztotta a következő lépcsőfokra az optimizmus – vidám jelét!

Képek