Az optimista látásmód

Az optimista látásmód

Az optimista látásmód

A 4. számú napközis csoport 7-8. osztályos tanulóival az optimizmus hónapjának témáját beszélgetéssel, a történet elolvasásával és optimista szemüveg készítésével dolgoztam fel.
„Mosolyogj a jövőbe, és az visszamosolyog rád.” Yoko Ono motiváló idézetével kezdtem a foglalkozást.
Az idézet megbeszélését az optimizmus és a pesszimizmus szavak magyarázata követte példákkal, majd elolvastuk a kézikönyvben szereplő történetet. A gyerekek könnyedén megértették a mondanivalót, hiszen ez a téma közel áll hozzájuk.
Lelkesen és vidáman vettek részt az optimista szemüveg elkészítésében. Ezt követően segítséggel optimista jelentéstartalmú mondatokat fogalmaztak meg a saját jelenlegi problémáikkal kapcsolatosan.
Különösen fontos az élethez való pozitív hozzáállás, hiszen az optimista gondolkodásmód sok nehéz helyzeten segíthet át bennünket. Tudatosítottam bennük, hogy az akadályok gyakran lehetőségek is lehetnek és a kitartás, a türelem, az áldozatos munka eredményhez vezet a legtöbb esetben. Pályaorientációval kapcsoltam össze a foglalkozást, mert a 8. osztályos tanulóknak hamarosan középfokú iskolát kell választaniuk. Megbeszéltük, hogy a humorral párosított pozitív gondolkodás segíthet az iskolai majd a későbbi munkahelyi stressz, a családon belüli nézeteltérések és a baráti kapcsolatokban felmerülő konfliktusok békés és gyors megoldásában. Megfogalmaztuk közösen, hogy ha pozitívan állnak a dolgokhoz, akkor az események jó irányba fordulhatnak.
A Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatásával zártam a foglalkozást.

Képek