Az optimista ember

boldogságóra-5.osztály.jpg

Boldogságóra az 5. osztályban
ÓRAVÁZLAT

Téma: Az optimizmus gyakorlása
Az óra cél és feladatrendszere: Optimista, pozitív gondolkodás és viselkedés erősítése, fejlesztése.

Tantárgyi koncentráció: magyar nyelv és irodalom, történelem, ének-zene, vizuális kultúra
etika…

Az órát tartja: Borbás Lászlóné

Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola (4. tanterem)

Dátum: 2020.10.05.

1. A téma bevezetése: – Fogalommagyarázat: – optimizmus
– pesszimizmus
(ráhangoló beszélgetés) -10 perc-
– Híres emberek mondásainak értelmezése az optimizmusról

2. A téma feldolgozása: – Csoportmunka (3)
-20perc- (a kihúzott cédulákon ,,problémás” esetek vannak – adjunk pozitív
tanácsot a megoldásukra!)
– Relaxációk (tk.: 41.o. Ásítás-fújás
39.o. „Á”- gyakorlat)
– Történet meghallgatása: Lakatlan sziget (megfigyelési szempont:
Mi a tanulság?)
– Közös feldolgozás, megbeszélés
– Dalhallgatás és közös ének: Világomban minden rendben van

3. Téma összefoglalása: – A történet dramatizálási lehetőségei (tk. 85.o.)
-8 perc-
– Csoportmunka: Táblázat: Bölcsességek ( 83.o. )

4. Házi feladat: – Tk. 83.o. Svéd bölcsességek értelmezése
-2 perc-

5. Az órai munka értékelése: – Szóbeli dicséret
-5 perc- – Jutalom: Közös játék (tk. 90.o.- „ 3 dolog”)

Képek