Az ember olyan, mint a kaméleon

Masni-5.b.jpg

A mi kis csoportunk nagyon aktívan töltötte a februárt is. Nagyon sajnálom, hogy kicsit késve töltöm fel a beszámolót, de nekünk hetente egyalkalommal van Boldogságóránk és 3-4 alkalomra van szükségünk a témák feldolgozásához.
Elsőként a a faliújságunkra készítettünk Valentin napi dekorációt. Ezzel kikapcsolódtunk a mindennapi feladatokból. A gyerekek mivel már felsősök vágytak arra, hogy részesei legyenek ennek a napnak megünneplésében.
Ezután a megküzdési stratégiákat vettük át. A gyerekek elmondták, hogy a mindennapok erről szólnak. Azt kiemelték, hogy nem mindegy ki segít ebben, kik a barátaink, milyen a családunk van. Fontosnak tartották azt, hogy mindig az adott feladatra kell koncentrálni, ahhoz megfelelően kell stratégiát választani. A gyerekek szerint ez olyan, mint amikor a kaméleon a környezetéhez alkalmazkodik. Ez a gondolatuk adta az ötletet a feladat megvalósításához. Ehhez az interneten kerestünk közösen idézetet amit ebben a hónapban a mottónknak választottunk:
„Az ember olyan, mint a kaméleon. Átveszi azoknak az embereknek a viselkedését, értékrendjét, hiedelmeit, akikkel legtöbbször találkozik. Ha sikeres akarsz lenni sikeres és pozitív emberekhez kösd az életed. Olyan emberekkel akik optimisták, boldogok, pozitív célok elérésén dolgoznak, és életük felfelé ível. Ugyanakkor tartsd magad távol a negatív és kritikus örökké panaszkodóktól.” Brian Tracy
Ezután már adott volt, hogy mindenki elkészíti a maga kaméleonját. Ehhez a következőkre volt szükségünk: egy nyomtatott kaméleon, sima lapra, genotherm, alkoholos feketefilc, színező. A nyomtatott kaméleont beletettük a genothermába és alkoholosfilccel átrajzolták a fóliára. A kaméleont mindenki saját elképzelése szerint kiszínezte. Visszatettük a színes kaméleont a tasakba elétettük az üres lapot. Amikor az üres lapot húzzuk a tasakból ki mögötte előbújik a színes lap. Ez olyan hatást kelt, minta a színét változtatná a kaméleon.
Ezt a munkánkat is kitettük a faliújságunkra, mely igen nagy tetszést váltott ki az iskolában. Napközis csoportomban is megvalósítottuk és etika órán is más osztálynál.
A csoportunk úgy érzi, hogy a Boldogságórákon mindig pozitívak vagyunk, támogatjuk egymást, a dalok hallgatása során ráhangolódunk a feladatokra, énekelgetünk, táncolunk.

Képek