Az életünk egy hajóút

- Csoport neve: Süni nagycsoport
- Nagyrécsei Tündérkert Óvoda és Bölcsőde
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (130 megtekintés)
A foglalkozást a szokásos zenés relaxációval kezdtük, napimádással, majd az igen humoros „Totyog a libával..”
Ezek után a munkafüzet segítségével meghatároztuk az arckifejezéseket, mit takarnak, mi a nevük. Megbeszéltük melyik arc „hogyan készül?” Azután szituációs játék keretében a gyerekek kipróbálhatták, hogyan lesz valaki vidám, hogyan undorodik, hogy lesz szomorú. A gyerekek elmondták melyik arcnál, hogyan érezték magukat. Melyik miért jó vagy rossz?
A következő játékunk a varázsszőnyegünk segítségével egy hajótörős játék volt. A hajó az elején hatalmas volt, majd kisebb, míg végül alig fért rá a csoport. Ahogy a játék folyt, úgy beszéltük meg, hogy melyik méretnél mennyire volt könnyű vagy nehéz elférni, hogyan tudunk úgy létezni, hogy mindenki elférjen a nagy vagy kicsi közös hajóban.
Lezárásképpen a munkafüzet 47-8 oldalát dolgoztuk fel. Mindig izgalmas tapasztalat a számomra ez a gyakorlat, mindig megcsináljuk ennél a témánál. A sok család és családtag ábrázolás mellett megjelent már kutyaól, „bunki” / bunker és a „Nem tudom” válasz is a kivel és hol vagy biztonságban kérdésre. Komoly ébresztő jellege van a számomra ezeknek a tapasztalatoknak. Még egy ilyen kicsi tiszta gyermek is lehet elveszett egy teljesnek tűnő családban vagy vélt jómódban. Segítség a gyermekek integrációs folyamatában.
Ugyanilyen komoly tapasztalat az érzések testben való berajzolása is. Igazán hálás vagyok ezekért a tapasztalatokért pedagógusként.