„Az apró örömök minden nap itt vannak körülöttünk. Csak meg kell állni egy pillanatra és észrevenni őket.”

- Csoport neve: RHK 1.b
- Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (11 megtekintés)
1. Ráhangolódás – Mi az az öröm? (5 perc)
Beszélgetésindító kérdések:
– Mikor voltál ma boldog?
– Milyen apró dolog tud örömet okozni?
– Csak a nagy dolgok tesznek boldoggá minket?
Közös gondolkodás: „Az apró örömök olyanok, mint kis kincsek – bárhol, bármikor rájuk
bukkanhatunk.”
2. Érzékszervi bevezetés – Az öröm érzékelése (10 perc)
Beszélgetés és játékos tapasztalás az 5 érzékszerven keresztül:
Látás – Milyen szép színeket látsz most magad körül?
Szaglás – (illatminták bemutatása): – Mire emlékeztet a fahéj illata?
Hallás – madárcsicsergés meghallgatása
Tapintás – kis tárgyak megérintése, érzés elmondása
Ízlelés – beszélgetés: – Milyen finomságokat ettél, amit nagyon szerettél?
Megbeszélés: „Ezek az érzékszervek segítenek abban, hogy élvezzük az élet kis örömeit.”
3. Kreatív rész – Az apró örömök érzékszervi plakátja (15–20 perc)
A gyerekek megkapják az érzékszerv-sablont
Feladat: – Rajzolj minden érzékszerv alá egy olyan dolgot, ami örömet okoz neked azon
keresztül.
Példák:
látás – naplemente, színes virágok
szaglás – süti illata, friss levegő
hallás – zene, madárdal
tapintás – puha takaró, kutya bundája
ízlelés – kakaó, fagyi
Ezután, aki szeretné, megoszthatja
4. Lezárás – apró örömök és hála (5 perc)
Körkérdés:
– Melyik apró örömnek örültél ma?
– Kinek vagy ma hálás valamiért?
Tanítói összefoglalás:
„Az apró örömök minden nap itt vannak körülöttünk. Csak meg kell állni egy pillanatra és
észrevenni őket.”
Természethangok hallgatása a ligetben, és közben csak csukott szemmel élvezzétek a
pillanatot!