Az apró örömök, március
- Csoport neve: 9.a
- FM ASzK - Mátra Erdészeti, Mezőgazdasági és Vadgazdálkodási Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (209 megtekintés)
Apró örömök-március
Az óra elejét frontálisan kezdtük. Mindenki becsukta a szemét, és kérdéseket tettem fel. Halkan válaszoltak a diákok.
Hol vagy most? Mit hallasz? Mit látsz? Milyen illatok vesznek körül? Mi az, ami ebben a pillanatban a legjobb? Ki vagy te?
2-3 tanuló nem tudott ezzel a feladattal mit kezdeni. sok különleges és kedves választ is kaptam!
Majd csoportmunkában dolgoztak a tanulók színek alapján.
Zöld – Milyen szavakkal jellemzed magadat vagy a családodat?
Rózsaszín – Hogyan szórakoztok a családban közösen?
Narancssárga – Milyen dolgokat szeretnél megváltoztatni magadon vagy a családodon?
Piros – Milyen dolgok miatt aggódsz?
Sárga – Milyen dolgokat szeretsz a családodban?
Például a pirosra ez született a csoportmunkában:
Kiegészítettük a feladatot. Kék szín fontos volt neki: Milyen érzelem van benned? Ezt kapta a kék csapat.
Volt egy csapat, aki belső gyermek kártyával dolgozott: családokat raktak ki a figurákból, történeteket írtak a személyekhez.
Majd padsoronként elindult a táblázat, amihez minden tanuló szívesen írt.
Egy A/4-es lapon húzzatok meg 4 vonalat, ezzel 5 oszlop lett. Jelöljétek meg mindegyik oszlopot az öt érzékszerv egyikével: tapintás, ízlelés, szaglás, látás és hallás. Gondoljátok át és írjátok le azokat az élményeket, amelyek az egyes érzékszerveken keresztül örömet okoznak nektek!
Reflexió: Fontos volt a tanulóknak, hogy az autójukban legyen üzemanyag, ez sokszor előfordult, számomra ez újdonság volt. Mivel erdésztanulók fontos nekik a természet. szeretnek zenét hallgatni, és szeretik, ha megdicsérik őket.
Volt egy csoport, aki szívesen rajzolt: Kocsis Gábor kutyatörténetei alapján .
Ebből a könyvből olvastam fel A boldogság részt. Az órán most csak négy tanuló akart rajzolni.
Ezek az alkotások születtek:
Két tanuló a legkülönlegesebb örömöket írta fel a nap során!
Megalkották a Covid elleni Ellenszert is!
Covid elleni ellenszer
Végy egy hetet, ahol két szombat és két vasárnap van!
Legyen egy olyan nap a tanévben, amikor a viccmondás tananyag!
Fűszerezd a tanévet sok mókával, kacagással és kirándulásokkal!
Aludhassunk eleget, reggel 9 óráig!
Pocakunknak adhassunk az iskolán belül gyroszt, pizzát kólával!
Ne a tanár kérdezzen, hanem csak mi!
Jutalomként lehetne néha fagyi is! Nemcsak ötös!
Rövidített óra a lelkünket nem rövidítené meg!
Január és februárt tegyük kedveltebbé a több szünetek által!
Az óra végén pár tanulónak adtam ki a tavalyi mesét (2021), hogy fejezzék be saját gondolataik alapján!
Jó és a rossz tett c. meséhez, ahol két egyforma hernyó volt Jó Tett és Rossz Tett.
Az alábbi befejezések születtek:
Jelet kell rájuk rakni, hogy vegye észre őket a világ!
Kereszteljék át magukat hirtelen, amikor keresik őket.
Fontos lenne a kommunikáció, hogy beszéljenek a dolgokról!
A felnőttek gondolkodjanak el, és ne azonnal hibáztassanak!
Tartalmas óra volt!