Az apró örömök hónapja

IMG_20200311_105902.jpg

Boldogságóra a 4. osztályban
óravázlat
Téma: Az apró örömök élvezete
Az óra cél-és feladatrendszere:önzetlenség, pozitív önszemlélet, intenzív boldogságélmények erősítése
Tantárgyi koncentráció: magyar nyelv és irodalom, ének-zene, vizuális kultúra, technika
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín:Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola, 4731 Tunyogmatolcs Árpád u. 3.
Időpont: 2020. 03.11. 12:45-13:30

Az óra menete

1. Az órai légkör megteremtése

Közös dal: Ha jó a kedved…
Házi feladat ellenőrzése

2. A Téma bevezetése
Mi az öröm?

Szinonimák gyűjtése, szótüskerajz (tábla)

3. Óra eleji relaxálás
Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó!

4. A téma feldolgozása
Keresztrejtvény egyéni megfejtése
-Miért fontos a kapott kifejezés?
-Érzékszervek (egyéni)
-Látom, hallom (páros)
-Nyelvtörő (közösen)

mf. 109.o.

mf. 111.o.
mf. 111.o.
tk. 161.o.

– A tizenkét hónap (görög népmese) feldolgozása

tk. 158.o.

Mi a mese tanulsága? Milyen embertípust találunk benne?

megfigyelési szempont

Értelmezd: „Mert a tizenkét hónap mindenkihez jó vagy rossz aszerint, hogy ki mit vár tőlük.

Megerősítő gyakorlat

mf. 115.o. Boldogító erősségek (kártyák értelmezése)

5. Házi feladat: az előző feladat folytatása

6. Az órai munka értékelése

7. Bemutató óra megbeszélése (szülőknek, nevelőknek)

Képek