„Apró sikerek, nagy mosolyok – így tanuljuk az optimizmust”

„Apró sikerek, nagy mosolyok – így tanuljuk az optimizmust”

Október hónapban az optimizmus témájával foglalkoztunk a boldogságórákon. Az egész iskola csatlakozott a Világ Gyalogló (Hó) Naphoz, amelynek során mindhárom osztály aktívan részt vett a programban.
1. osztály
A hónap első óráján a gyerekekkel gesztenyéket gyűjtöttünk, majd körben állva megfogalmazták, mi az, ami még nem megy nekik, és mit tehetnek azért, hogy ez idővel sikerüljön. A „Meséld el egy sikeredet!” beszélgetőkörben meglepően érett gondolatokat osztottak meg magukról, bátran beszéltek érzéseikről és sikereikről.
A gyűjtött gesztenyéket haza is vihették, és több tanuló otthon készített belőle „erősséggesztenyét”, melyről még fényképet is küldtek.
A második órán megnéztük a Piper kisfilmet, majd az Erősségek kertjében megismertük a remény és optimizmus virágát. A gyerekek kiszínezték a hozzá tartozó erősségmondókát, és közösen beszélgettünk az érzésekről, amit a képen látható kislány átélhet. Az óra végén kipróbáltuk a hegylégzést.
A hónap záró óráján a pozitív mondókával ismerkedtünk meg, majd optimista esernyőt készítettünk, amelyre szimbólumokkal és színekkel fejezték ki a gyerekek a saját biztató gondolataikat.
2. osztály
A másodikosok is a Piper filmmel indították a hónapot. A gyerekek mély gondolatokat fogalmaztak meg a történet szereplőiről, a kitartásról és a feladásról, majd megismerték a remény és optimizmus virágát.
A „Meséld el egy sikeredet!” körben bátran osztották meg pozitív élményeiket, érzéseiket. Az órát a remény és optimizmus mondókájához kapcsolódó színezéssel zártuk, amit otthonra is elvittek, hogy emlékeztesse őket az optimista hozzáállásra.
A második órát Reggeli pozitivizáló gyakorlattal kezdtük, és megbeszéltük, hogy a gyerekek minden reggel ezzel indítják a napot. Közösen készítettünk egy kis videót a közösség erejéről, amelyet a szülők is megkaptak, és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk.
A harmadik órán a hegylégzést gyakoroltuk, majd a kitartás virágával ismerkedtünk meg. A gyerekek kiszínezték a hozzá tartozó erősségmondókát, nevet adtak a méhecskének, és közösen megbeszéltük, miért éppen ez az állat jelképezi a kitartást. Az órát relaxációval zártuk.
3. osztály
A harmadikosok szintén a Piper kisfilmmel kezdték a hónapot, amelyről nagyon érett gondolatokat fogalmaztak meg. A Nevetésverseny nagy sikert aratott, sok nevetéssel és jókedvvel telt az óra. Meghallgattuk a remény és optimizmus dalát, majd a hozzá tartozó színezőt is elkészítettük.
A „Meséld el egy sikeredet!” körben a gyerekek mély érzésekről beszéltek, az órát pedig a pozitív mondókával zártuk.
A második órán „Az ajándék” című animációs filmet néztük meg, amely mélyen megérintette őket. A beszélgetés során a kisfiú viselkedéséről, érzéseiről, és a kitartásról beszélgettünk. Megismertük a kitartás virágát is, majd hegylégzést és meditációt gyakoroltunk.
A harmadik órán a gyerekek optimista levelet kaptak ajándékba, amelyet hazavihettek. Megbeszéltük, mitől lehet „optimista” egy levél, és közösen feldolgoztuk Úgysem és Debizony történetét.

Az októberi boldogságórák nyugodt, oldott és pozitív hangulatban teltek. A gyerekek sokat beszélgettek, bátran megfogalmazták érzéseiket és gondolataikat.

Képek