Apró örömök szigete

- Csoport neve: kivancsiak8_10d
- Speciális Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Apró örömök élvezete
- (524 megtekintés)
Az apró örömök témában két boldogságórát tartottunk, melynek során az együttműködésre és az örömteli légkör megteremtésére törekedtünk.
Első tevékenységünk : az öröm szó megértéséről szólt, amelyet segítséggel körüljártunk a gyerekekkel.Ezután példákat fogalmaztunk meg méghozzá úgy, hogy minden gyerek elmesélte, hogy mi az, ami számára az apró örömöt jelenti.Többnyire a családban megélt apró örömökről beszéltek, de ilyen volt az utazás és a vendégvárás / fogadás is, ami örömforrásként szerepelt a gyerekek életében.Ezt követve a csoportvezető bejelentette az „Az apró örömök szigete” című feladatot.Közösen megfogalmaztuk, hogy milyen földrajzi elemeket tüntethetünk fel a térképen.Ilyen volt a hegy, völgy, de a patak, forrás, fák, virágok is. Élőlényeket azért tartottunk fontosnak rajzolni, hogy legyen élet is a térképen.Mivel a gyerekeknek nehezen megy a rajzolás is ezért előbb a táblán rajzoltunk közösen fákat, hegyet, bokrokat, amely egyfajta begyakorlás volt még mielőtt mindezt kartonpapírra rajzolták volna.
Második tevékenységünk : az apró örömök szigetének konkrét elkészítése volt.Első lépésben a csoportvezető felírta a kartonra a feladat címét, majd elhatároztuk, hogy ki mit fog megrajzolni.Igy a már begyakorolt természeti elemeket elkezdték a gyerekek megrajzolni.Először hegyet rajzoltak, utána minden gyereke megrajzolta a kedvenc fáját és bokrot.Miután elkészült a forrás és a patak megrajzolására került a sor, amelybe halakat és köveket rajzoltak a gyerekek.Hogy még színesebbé tegyük a térképünket füvet és virágokat is rajzoltak közösen, melyet a végén a csoportvezetővel közösen kiszíneztek.Miután elkészült a rajz minden természeti elemhez pozitív érzelmet próbáltunk asszociálni, így született meg a kacagó patak, boldogság – Nap, kaland és remények hegysége, vidám / játék / élmények / nyugalom fái, de az örömforrás és a csodák rétje is. A megnevezéseket Enikő tanárnéni írta fel a kartonlapra miután a gyerekek megnevezték.
A tevékenység közben meghallgattuk a „Ma rám talál a boldogság” című dalt is a gyerekekkel.Jó volt örömöket keresni és találni együtt.