Apró örömök élvezete

- Csoport neve: Csillagfürt Szivárvány csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (27 megtekintés)
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Apró örömök élvezete
A foglalkozás feladatai: Az apró örömök észlelése, megismerése, megélése a foglalkozás által
1. Motivációs gyakorlat: Ha jó a kedves utánozd velem: nyávogást, ugatást, hápogást, nyihogást, bégetést
2. Kezdő éneklés kézfogással, körben, mozgással kísérve: Bagdi Bella: Imádok élni c. dalára.
3. Téma feldolgozása: Ki mit tud? Ház körül élő állatokkal kapcsolatos versek, dalok elmondása mikrofonba
4. Beszélgetés a ház körül élő állatokról: miért szeretjük őket?
5. Feladat: Állatos bingó: Állatok felismerése a hangjuk alapján, megjelölés feladatlapon.
6. Feladat: Háziállatok színezése egy nagy közös képen.
7. Lezárás: Mi van a kendő alatt játék: háziállatok. A kihúzott állat hangjának, mozgásának utánzása.
Reflexió:
Március hónapban sok apró örömöt sikerült megélnünk. Megtaláltuk a csoportunkkal az intézményben elrejtett Boldogság madarát. Egy séta alkalmával ajándékba kaptunk rengeteg kukoricát a kedves terményes bácsitól és ennek a kincsnek a birtokában egy külön busszal kilátogattunk az óvodai csoportokkal a városban lévő horgász tóhoz a víz világnapján ahol megetettük a vadkacsákat és a madarakat. Itt is megtapasztaltuk a felnőttek jóságát és kedvességét a gyerekek irányába, mert a tónál egy sikeres horgászatot is megnézhettünk, illetve bemutatták a gyerekeknek az etetőhajó működését is a gyerekek nagy – nagy örömére. A tótól tovább mentünk, és a közeli játszótéren csúszdáztunk, libikókáztunk, és ugráltunk is. A kirándulásról készült képeket közösen megnéztük, így újra átélhettük az apró örömöket. A Down szindróma napján felemás zoknikat húztunk, így fejeztük ki szolidaritásunkat a szindrómával élő gyerektársaink iránt.
Az állatok állnak a kicsi gyerekekhez a legközelebb érzelmileg, ezért az órát a háziállatok téma köré fűztem föl. A Boldogság órát a gyerekek kedvenc dalával indítottuk, de a szöveget módosítottam a témának megfelelően, így az állatok hangját utánoztuk.
A kezdő ének nagyon jó ritmusú, így nagy örömmel vettek részt a közös táncban a gyerekek.
A Ki mit tud? nagyon jól sikerült, a mikrofonba beszélés nagyon nagy motiváció volt a gyerekeknek. A gyerekek elmondták a nyusziról, cicáról, kutyáról, libáról tanult mondókákat, verseket, dalokat. Az állatokat nagyon ügyesen felismerték a hangjuk alapján, és ezt egy feladatlapon meg is jelölték. Látszott a gyerekeken, hogy örülnek a jó teljesítményüknek. A közös színezést is nagyon élvezték, különösen azt, hogy most ezt a földön fekve csinálhatták.
A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot, minden témához szoktuk használni. Most különösen tetszett nekik, mert az állatok hangját is utánozhatták.