Apró örömök élvezete

277542488_1164233170996281_4124838035430418701_n.jpg

A márciusi hónapban a Fantörpikus5b-vel dolgoztuk fel az apró örömök élvezete című témát egy héten keresztül, belecsempészve azt a testnevelés órákba.
Kezdésként átbeszéltük a témát a gyerekekkel, hogy mik lehetnek vajon az apró örömök és sajátos példákat hoztunk minderre. Érdekes volt megtapasztalni, hogy habár a gyerekek általánosságba véve nagyon sok apró örömöt tudtak felsorolni, elmondani, kifejezetten a nekik örömet okozó örömforrások elmondása már nehezebben ment. Így már a téma bevezetése is igencsak elgondolkoztatta őket.
Az adott héten a testnevelés órákon olyan játékokat választhattak a gyerekek, amiket szerettek. Minden játék végén átbeszéltük kik örülhettek a különböző játékoknak, illetve azt is, kik voltak azok, akik kevésbé és mi volt ennek az oka. Úgy gondolom mindez nagyon jól illeszkedett a témához. A gyerekek nagyon jól be tudták azonosítani kinek miért okozott örömöt és miért kevésbé az adott játék. Ezáltal nem csak saját maguk örömforrását azonosíthatták be, hanem másét is, mely a tudatosságukat is fejlesztette a témában.
A hét elejétől kezdve, a közösen elkészített boldogság szelencébe is gyűjtöttük a kis cetliket, melyre a gyerekek minden óra végén ráírták név nélkül, milyen örömök érték őket az adott órán. Ilyen volt például, hogy nyert a játékban az adott gyermek, vagy hogy azzal a társával került párba, akivel szeretett volna lenni, vagy éppen annak örült, hogy ő lehetett a csapatkapitány és így tovább. Mindezeket a hét utolsó testnevelés óráján felolvastam a gyerekek előtt, majd átbeszéltük a leírtakat, mely alapvetően egy jó hangulatú lezárást eredményezett a hét/téma tekintetében.
Összességében úgy vélem, hasznos volt elgondolkodtatni a gyerekeket magáról a témáról, hogy kicsit tudatosabbá váljon számukra, mi okoz számukra vagy társaik számára örömet. Maga a téma feldolgozása jó hangulatú órákat teremtett, számomra is hasznos volt, hisz jobban megismerhettem a gyerekeket, igényeiket. Maga a boldogságszelence pedig úgy vélem könnyen hasznosítható más órákon is akár azzal kapcsolatosan is, hogy a tanár visszajelzést kapjon magáról az óráról is.

Képek