Apró örömök a karatén idején

- Csoport neve: napraforgo456
- Kistokaji Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Apró örömök élvezete
- (123 megtekintés)
A márciusi foglalkozásunk (egy kicsit megkésve)- a koronavírus terjedésének megakadályozása miatt létrehozott intézkedés következményeként- otthoni, online körülmények között történt. Mindezt a Zoom segítségével hoztuk létre.
Az eddig „megszokott” kereteket át kellett alakítanom. A kialakult helyzethez kellett igazítanom a téma feldolgozását.Mindehhez 40 perc állt rendelkezésemre.
A foglakozás elején megkértem mindenkit, hogy mondjon 1-2 dolgot- ami aznap örömet jelentett a számára. Majd ezeket a felsorolásokat további lehetőségekkel bővítettük. Nagyon széles skálát hoztak létre a gyerekek- mi minden jelenthet örömet nekik a minden napokban!
Következő feladatként 3 dolgot kellett összeírniuk. Azt kértem tőlük, hogy ebből kettő legyen örömforrás a számukra, egy pedig a kakukktojás. ( nem jelent örömet számukra) Egymás után felolvasva a többieknek ki kellett találni a kakukktojást. Igazán vicces és mindenki számára meglepő eredmények születtek! Teljesen más oldalról ismerhettek meg egymást a gyerekek! Igazán rácsodálkoztak egy- egy állításra!
Mivel tudom, hogy a gyerekek rendezett családi háttérrel rendelkeznek, következő „feladatként” azt kértem tőlük, hogy szerezzenek örömet önmaguknak! Mindezt úgy tegyék , hogy egy számukra nagyon kedves személyhez odamennek otthon és elmondják neki, hogy mennyre szeretik őt! Így már ez kettőjük öröme! Mindenkinek volt kedve részt venni a feladat megoldásában! Jókedvűen, mosolyogva tértek vissza a kamerák elé! Többen meg is osztották érzéseiket! Nagyon szívmelengető és pozitív reakciókat váltott ki ez a feladat!
Előzetes feladatként a gyerekek azt kapták, hogy egy A 4-es lapra kellett egy általam megadott betűt felrajzolniuk. Az így létrejött betűkből egy 4 szavas mondatot kellett alkotniuk. Közösen, online kapcsolatban…képernyő általi kommunikációval…Igazi kihívás volt számukra! de örömme figyeltem, ahogy közelednek a megoldás felé…
Igaz, időszűke miatt a megoldás csak félig született meg „élőben”…de többen rájöttek utólag a megoldásra!
„Everything will be OK!”
Úgy gondolom, hogy a jelenlegi kialakult „karantén” helyzetben-még nagyobb szükségük van a gyerekeknek ezekre az órákra! Igazán büszke vagyok rájuk, hogy képernyő előtt ülve is őszintén, türelmesen- segítő szándékkal közelednek egymás felé! Szükségük van egymásra!