Április – a megbocsátás gyakorlása

Április – a megbocsátás gyakorlása

Áprilisban a megbocátás gyakorlásával foglalkoztunk. A haragról való lemondás, a konfliktusok helyes kezelése, a sérelmek elengedése – olyan témák, amelyek nap mint nap előkerülnek a diákok között. Gyakran beszélgetünk róluk és a problémákat legtöbbször sikerrel oldjuk meg. Fontos, hogy hagyjunk időt arra, kogy kibeszéljük a negatív érzelmeket és engedjük el őket.
Lehet, hogy a témaválasztás miatt, vagy a több hónapos boldogságóra program hatására – a diákok egyre jobban várják a boldogságórákat, egyre inkább élvezik a foglalkozásokat , hozzászólásaik egyre érzelemmel telibbek. A diákok egyre popzitívabban tekintenek magukra és a világra, melyben élnek.
Áprilisban háromszor tartottunk boldogságórát.Az első alkalommal a diákok arról számoltak be, hogy ők sem a családban, sem az iskolában nem bántottak meg senkit és őket sem bántották meg. A második valkalommal már meséltek konfliktusokról. Azt is elmesélték, hogy sok-sok beszélgetéssel oldották meg. Harmadszor maguktól meséltek el konfliktusos helyzeteket. Egymásnak adtak tanácsokat. Vagy előadták , hogy mit tennének a megbántott vagy a megbántó helyében. Ösztönösen használták a „sajnálom; bocsáss meg; kérlek, ne haragudj” kifejezéseket. Volt olyan alkalom, hogy szituációs játék segítségével oldottuk fel a szereplők konfliktusait.
A foglalkozásokat énekléssel kezdtük – Hoponopono és rövid meditációkkal zártuk.
Elmeséltem a Három kiscsibe történetét. Felidéztük külön – külön a szereplők sérelmeit és mi történt velük.
A diákok készítettek bocsánatkérő kártyákat, színezőket színeztek.
Kisfilmeket – „Nem értünk egyet”, „A düh kezelése” néztünk a okosbobozban, amik nagyon hasznosnak bizonyultak.
Harmadszorra a „Tékozló fiú” történetével ismertettem meg a diákokat. Elolvastam-értelmeztük-eljátszottuk a példabeszédet. Még egy rajzfilmet is megnéztünk. Ennek hatására 4 rajzból álló képregényt szerkesztettünk, színeztünk.

Képek