Amikor nehéz idők járnak…

IMG_20200226_1406502.jpg

A foglalkozást azzal kezdtük, hogy megbeszéltük, mi a stressz és milyen történések tudnak minket kibillenteni lelki egyensúlyunkból. A szamár történetének felolvasásával folytattuk. Eljutottunk a megküzdés gondolatához. Ekkor megküzdéssel kapcsolatos cselekvéseket szortíroztunk kétfelé. Problémaközpontú és érzelemközpontú megküzdéseket. Mindenki elmondta, ő milyen megküzdési technikákat alkalmazott már. Majd egy-egy papírtányért osztottam ki, amely kis cikkekre volt felosztva. Mindegyik kis részbe egy-egy megküzdési technikát írtak be a gyerekek, amelyet ők szívesen használnak, vagy hasznosnak gondolnak. Hangosan felolvastuk a bejegyzett gondolatokat, majd eldöntöttük melyik kategóriába tartoznak a cselekvések. Probléma vagy érzelemközpontú technikáról van szó. Egy érdekes kérdést vetettem fel: Vajon mindegy mikor melyiket használjuk? Kis bizonytalanság után, közösen jutottunk arra, hogy amikor tudunk változtatni, probléma megoldó cselekvést érdemes használni. Ha azonban az egyén nem tehet semmit helyzete javítására, érzelemközpontú cselekvésre lehet szükség. Ilyen például, ha olyan életesemények történnek velünk, amelyen nem tudunk változtatni. Pl. haláleset, szülők válása stb. Végül, kis kártyákat adtam nekik, amelyen általam kitalált problémákat írtam le röviden. Először mindenki a saját kártyájára reagált, majd a többiek is kiegészítették a gondolatokat. A foglalkozást meditációval zártuk le.

Képek