Ami segít megküzdeni…

tablo-februar-1.jpg

A február havi témakört két tanítási órán dolgoztuk fel. Az első óra elején meghallgattuk a hónap dalát, relaxáltunk rá. A gyerekeknek nem igazán tetszett a relaxálás, ezért hallgattunk meg más dalokat, amire tudtak táncolni. Majd a „Dorombolok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga”, „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom” bemelegítő gyakorlatokat végeztük el. Ezután megbeszéltük az elméleti hátteret: ki mit tesz azért, hogy a negatív helyzeteket, eseményeket követő fájdalmat, feszültséget enyhítse vagy feloldja. Segítségünkre volt egy plakát, amin 50 megküzdési mód volt felsorolva gyerekek részére. Zenét hallgattunk miközben egy macskás színezőt színeztek. Ezután következett a mesehallgatás: Fiep Westendorp, Mies Bouhhuys: Pim és Pom; A nagy kaland című meséjét olvastam fel nekik. Megbeszéltük, hogy a szereplők, hogyan dolgozták fel a negatív helyzet okozta feszültséget. Az első órát meditációval zártuk.
A második órát „Medve vagyok, cammogok…” relaxációs gyakorlattal kezdtük. A nehéz időkre megküzdési módokat gyűjtöttünk, a gyerekek ráírták egy lapra, amit felragasztottunk egy tablóra. Zenehallgatás közben illusztrációt készítettek a hallott meséhez. Ebből szintén egy tablót készítettünk. Átbeszéltük újból az elméleti hátteret, megbeszéltük, hogy ki mit visz magával a foglalkozásról. A második órát is meditációval zártuk.

Képek