Állati erősségek

24085432_904343649731497_48431736_o.jpg

A tevékenységek leírása:

1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódáskéntmindenki a mellette jobbra ülőtől megkérdezte „És te, barátom, hogy vagy?”, majd újra felidéztük, hogy milyen társas kapcsolatokat ismernek és ezek miért fontosak a mi életünkben. Egy Felhőábrát is készítettünk telefonos alkalmazás segítségével, hogy „Mit gondolnak a barátságról?”. A továbbiakban a gyerekeknek ki kellett gondolniuk két igaz és egy hamis állítást önmagukról, majd ezt elmondták a többieknek is, ők pedig kitalálták melyik a hamis állítás. Így kiderült, hogy mennyire sikerült megismerniük egymást az elmúlt évek során.
A Dolgozz a házadon!feladatban minden gyerek elképzelte, hogy ő egy ház, a jobb keze a tiszteletet, a bal keze a bizalmat, a szíve a szeretetet és a feje a megértést/megismerést szimbolizálta. Ezután négy fontos kérdésre válaszoltak, a tisztelettel, a bizalommal, a szeretettel és a megértéssel kapcsolatosan.
A foglalkozás lezárásaként egy pókhálót készítettünk fonal segítségével. Aki átvette a gombolyagot, annak be kellett fejeznie azt a mondatot, hogy „Azt szerettem benned, hogy…, majd továbbadta egy másik társának. A végén egy pókhálót kaptunk, amelyet jól kihúztunk az összetartozás jeleként, majd ugyanabban a sorrendben visszatekertünk.

2. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel az Állati erősségek című feladatot. A gyerekek kiválasztottak öt állatot, majd közösen ötletelve pozitív tulajdonságokat rendeltük hozzá. Ezt követően a gyerekek lerajzolták az állatokat, majd neveket adtak, beleszőve a tulajdonságokat is, így született meg Kedves Kitty, Őszinte Márton, Szelíd Rózsa, Megértő Lóri és Bátor Röfi.

Képek