„Aki kitartó, gyakran eléri a célját.”

„Aki kitartó, gyakran eléri a célját.”

Október 21-én a kis-középső csoportos gyermekekkel a kitartásról és a szorgalomról beszélgettünk.
A délelőtt folyamán A teknős és a nyúl című mesével a szőnyegre invitáltam őket. Miután felolvastam a mesét, átbeszéltük, hogy a nyúl és a teknős futóversenyéből miért a teknős került ki győztesként. A teknős hiába sétált lassan, kitartása segítségével eljutott a célig, miközben a nyúl lefeküdt még a cél előtt pihenni, emiatt elveszítette a versenyt. Jó példaként szolgált ez a mese a gyermekeknek, akik így megértették, hogy mit jelent kitartónak lenni.
Ezután egy kis játékot kezdeményeztem velük. A szőnyegen szórt alakzatban elhelyezkedve arra kértem őket, hogy aki szorgalmas, guggoljon le. Aki szeret rajzolni, tegye maga elé a kezét. Aki tud biciklizni, feküdjön a hátára, és biciklizzen a lábával. Aki tud táncolni, forduljon körbe. Aki tud tapsolni, tapsoljon. Aki tud énekelni, álljon fél lábon. Ezután megbeszéltük, hogy mennyi mindenhez van szükség kitartásra és szorgalomra, és a befektetett munkával elérjük a kitűzött célunkat. A gyermekek nagyon élvezték ezt a játékot is, viszont a kedvencük a mezítlábas pakolás lett. Egy edényt tettem a szőnyeg közepére, majd többféle játékot leszórtam a gyerekeknek a szőnyegre (LEGO darabokat, csavarokat, egyéb apróbb játékot).
Ezután megkértem őket, hogy aki tudja, vegye le a lábbelijét és a zokniját, és próbálja meg a lábával az edénybe pakolni a szétszórt játékokat. A végén megköszöntem nekik, hogy mennyire kitartóan vettek részt a foglalkozáson, és milyen szorgalmasan végezték el a rájuk szabott feladatokat.

Képek