Akcióhét a Minionokkal
- Csoport neve: Napsugár Nyuszi
- Maglódi Napsugár Óvoda
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (22 megtekintés)
A megküzdések témáját összevontam egy számomra is megküzdendő feladattal a minősítő vizsgámmal. A hó utolsó hetének csütörtökén volt a vizsga, de mi már egész hónapban, sőt az előtte lévő hónapban is célul tűztük ki, hogy ezzel a feladattal megküzdünk, melyhez segítségül hívtuk a kis sárga minionokat. Bevallom ez a figura az egyik autista gyermek kedvence, de minionos zenéket több autista gyermekem is szereti, főleg az ütemesebbeket. Ezért aztán február utolsó hetében minden nap egy kihívást tartogatott.
1.nap: Az erdei tisztás című mese elmesélése nem sikerült, ezért egy kitalált mesét meséltem a gyermekeknek a kisállatokról és a játszótéri kalandjukról.
2. nap: Megfestettük a kisházat a csütörtöki bemutatóra.
3. nap: Elmeséltem az erdei tisztás című mesét és beszélgettünk a megküzdési stratégiákról, mellyel kapcsolatban képeket ragasztottunk fel, hogyan tudunk megbirkózni a nehézségekkel, ha elfáradunk. Sírhatunk, rajzolhatunk, ölelkezhetünk, vagy épp elszámolhatunk magunkban mielőtt olyat mondanánk ki a mi nem szép, vagy épp bosszantó mások számára.
4.nap: Térképes keresés
Az előkészületekről készítettem egy videót, miként is készült a Vityilló című meséhez a díszlet, a fák, a bokrok és a kisházak. Egész héten gyakoroltunk énekkel és mesével készültünk a vizsgára. Aznap a minionok elrejtettek egy bőröndöt a csoportban, melyet a térkép alapján kellett a gyerekeknek megtalálni. A bőröndben minionos csörgők és sárga szalagok voltak, melynek segítségével egy új dalt tanulhattunk meg, a somvirágot. Miután sokat énekeltünk és furulyáztam is a gyerekeknek, melyet nagyon ügyesen felismertek, eljátszottuk a Járom az új váramat című körjátékot. Itt is volt egy kis küzdelem. A három lánykából ketten hiányoztak, szerettem volna a körjátékhoz gazdasszonyt választani. Zsófi nem szeretett volna a játékban résztvenni, sokszor neki hangos a zene, ezért fejhallgatót teszünk a fülére. Mivel a többi hat gyermek kisfiú volt, ott álltunk a kérővel egy gazdasszonyra várva. Mondtam Zsófinak, nézd nincs gazdasszonyunk, te vagy az egy szem lánykánk ki lesz a gazdasszony, jössz? Na jó, hangzott el a válasz és ügyesen énekelt a mi kis gazdasszonyunk a többi kisfiúval együtt. Ezután a furulyázó Minion, mesébe hívta a gyermekeket, ahol egyenként egy-egy kisállat bőrébe bújva játszották el, hogy találnak az erdőben egy vityillót, a házba beköltöznek, és minden arra járó állatot befogadnak, majd meghallva a brummogó medvét kimenekülnek a házból. Ezután közösen elmentünk medvét vadászni, megtaláltuk a barlangba, de megijedve tőle, újra visszaköltöztünk a házba.
A gyerekek egy-egy kizökkenés után is végig figyeltek rám, megküzdöttek velem együtt a vizsga napjával, ezért a jutalmuk a lufitánc volt és a meseszereplők (ujjbábok) elkészítése.
5.nap: A megérdemelt játék
Másnap a megérdemelt játék következett a duploval, ahol szintén elkészíthették a házat és egyéb ötleteiket.
A gyermekek minden nap végén feltehették a kiválasztott jelüket, hogyan érezték magukat a foglalkozások alatt.
Küzdelmes volt számunkra a február, sok feladattal, kihívással, de megérte, mert sokat tanultunk egymástól és megismerkedtünk a megküzdési stratégiák jelével, melynek szimbólumát feltettük a boldogságvárunk következő lépcsőfokára.
Mészárosné Ádám Andrea
óvodapedagógus, óvodaigazgató-helyettes
Maglódi Napsugár Óvoda
Nyuszi csoport