Ajándékot nem csak kapni, de adni is jó.

IMG_2184-1.jpeg

Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI, Zümi csoport
Ideje: 2024.12.17.
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Boldogító jó cselekedetek
A foglalkozás célja: Társas kapcsolatok erősítése.
A foglalkozás feladatai: Ajándékot nem csak kapni, de adni is jó.
Az ajándékozás örömének megismertetése a gyerekekkel.
1. Motiváció: Közös Karácsonyfa állítás a csoportban zenére.
Zene:Nini mesék: Adventi dal: Karácsony itt lesz már nemsokára

2. Téma feldolgozása: A kisegér mézeskalácsa című mese megtekintése.

3. Beszélgetés irányított kérdések és képek segítségével a meséről.
Kik voltak a mese szereplői? Mit talált a kisegér? Melyik állat kinek adta a mézeskalácsot? Miért volt boldog a kisegér, mikor visszakerült hozzá a mézeskalács?
Segítség képen képeket mutattam a gyerekeknek a meséből, ami segítette a mese feldolgozását, a kérdések megválaszolását. A képeket a gyerekek sorba tették a mese cselekménye alapján. A beszélő gyerekek szóban is elmondták a mese történéseit, míg a nembeszélő gyerekek a képeket megmutatva válaszoltak a hozzájuk feltett kérdésekre.

4. Zenére egymás megajándékozása egy öleléssel, puszival, simítással.
Boldogságóra erősségdalok: Szeretet

5. Karácsonyi manók készítése wcpapír gurigából ragasztással.
6. Lezárás: Ajándékozás
A gyerekek az intézmény csoportajándékozásánál kihúzott Értak 5-6 osztályát ajándékozzák meg karácsonyi manókkal.

Boldogságóra reflexió: Boldogító jó cselekedetek
A motivációnak választott dal, valamint a közös karácsonyfa állítás meghitt, családias légkört alakított ki a csoportban. A gyerekek közösen tervezték meg a fa feldíszétésének menetét, buzgón adták egymásnak a feltenni szánt díszeket. A téma feldolgozását elősegítő mese jól rávezette a gyerekeket az ajándék adás örömének a lényegére, valamint a szeretet és barátság kimutatásának a fontosságára. A mese képei nagy segítséget jelentettek a nem beszélő gyerekek számára a mese feldolgozásában. A feltett kérdések során rávezettem a gyerekeket arra is, hogy az ajándékokon kívül mivel tudjuk még meglepni és mivel tudunk kedveskedni azoknak, akiket szeretünk. A zenére egymás megajándékozása egy öleléssel, simítással, puszival segítette a már kialakult kapcsolatok elmélyítését, újak kialakítását.
Ezt követően papírgurigából karácsonyi manókat készítettünk a gyerekekkel vágás, ragasztással.
A tevékenység zárásaként az elkészült manókkal megajándékoztuk az intézményi ajándékozási húzásnál kihúzott Értak 5-6 osztályt. Az ajándékozás során a gyerekek nagyon izgatottak voltak, örömmel nyújtották át az elkészült manókat. A félénk, visszahúzódó gyermekek is új kapcsolatokat és barátságokat alakítottak ki. Az ajándékozás alkalmával a gyerekeken jól látható volt, hogy örülnek annak, hogy örömet szereztek másoknak.

Képek