A varázsszemüveg

szemüveg-csoportkép.jpg

Az optimzmus fogalmának megközelítéséhez a Tódi törpe meséjét vettem segítségül. A mesét először délután, alvás előtt meséltem el a gyerekeknek. Ilyenkor nyugodtak, jobban tudnak koncentrálni, a félhomályban jobban működik a fantáziájuk is. A csoportomban vannak alig 3, és lassan 4 és fél évesek. Az idősebbek már hosszabb, komolyabb mesét is végig tudnak hallgatni, a kisebbek kevésbé.
A következő nap, reggel, azzal indítottam a napot, hogy ma egy varázsszemüveget fogunk készíteni, amivel mindenhol meglátjuk a szépet és a jót. A gyerekek nagyon élvezték a munkát. Közben beszélgettünk arról, hogy milyen csodás dolgok vesznek minket körül, mennyi jó dolog történik velünk.
Amikor már mindenkinek elkészült a szemüvege, elmeséltem másodszor is a törpés mesét. Utána elmondtam nekik, hogy a mai délelőttön mennyi jó dolgot láttam a csoportban a szemüvegen keresztül, de anélkül is.
A gyerekek boldogan vitték haza az alkotásukat.
A hétvégén egy anyuka elmesélte, hogy kislánya (aki alig 3 éves), milyen ügyesen elmagyarázta a szemüveg működését és még a kistestvérére (aki 2 hónapos) is ráadta, amikor az sírdogált, hátha jobb kedvre derül. Úgy érzem, tényleg működik a varázslat!

Képek