A varázsszemüveg

- Csoport neve: Vegyesek
- Móricz Zsigmond Általános Iskola és Gimnázium Tiszabögi Tagiskola Telephelye
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (35 megtekintés)
Az optimizmus gyakorlása témájú boldogságóránkat az állatok világnapjára építettem. A gyerekek kérésére az első óránkon megismert színes, mosolygós Boldogságpillangót is elhoztam magammal, hogy melegséggel töltse meg szívünket. Az óra iránti érdeklődést a hónap dalával keltettem fel. Körben állva a „Pozitív gyerek vagyok” dallamára ritmusos táncmozdulatokat adtunk tovább egymásnak.
A téma bevezetéséhez megismerkedtünk Boldog Blanka és Szomorú Szilárd smileyval. Megnéztük a köztük lévő különbségeket. Beszélgettünk arról, hogy kihez melyik áll közelebb, s hogyan tudjuk mindenben meglátni a jót.
Az állatok világnapjára emlékezve különféle állatok grimaszfotóiból kártyákat készítettem. A fotók utánzásához mimikákat, gesztusokat, testtartásokat vetettünk be. A mókás kifejezéseket kellett eljuttatni a csoport első tagjától indítva az utolsóig. Mondanom sem kell, nagyon élvezték a gyerekek.
A téma feldolgozásához megismerkedtünk Tódi törpe varázsszemüvegével. A mese felolvasása közben a gyerekek elkészítették a saját varázsszemüvegüket.
A téma zárásához, összegzéséhez kipróbáltuk a pesszimista és az optimista szemüveg viselését. Gyakoroltuk meglátni a jót az általam készített kérdéskártyák segítségével.
Az állatok világnapjához és a téma továbbgondolásához nagyon jól passzolt a Piper című rövidfilm, amit már délután a napközis foglalkozás keretében néztünk meg. Számtalan újabb gondolatot és rajzolási lehetőséget vetett fel.
