A varázsszemüveg

- Csoport neve: Közép-nagy csoport
- BERKESDI ÓVODA, EGYSÉGES ÓVODA-BÖLCSŐDE ÉS KONYHA
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (118 megtekintés)
A tevékenység tartalma: Az optimizmus gyakorlása. Az optimizmus fogalmának, elmagyarázása elsajátítása, és alkalmazása.
A tevékenység célja: A gyerekek ismerjék meg az optimizmus fogalmát, jelentését, tanulják meg érezzenek rá, hogy a dolgokhoz való hozzáállásuk kihat gondolkodásukra, cselekedeteikre, hogy egy optimista ember kitartó, és legyőzi az akadályokat, felismeri és értékeli a jót az életben, továbbá boldog lesz.
A tevékenységet a megfelelő motiváció után Bagdi Bella „Pozitív gyerek vagyok” című dalával kezdtük. Így a gyerekek könnyen ráhangolódhattak a foglalkozásra. Többször meghallgattuk, énekeltük úgy, hogy az igeneknél ugráltunk. Nagyon élvezték a gyerekek.
Ezután felhúztam egy rózsaszín szemüveget és elmeséltem a gyerekeknek, hogy ez miért egy varázsszemüveg. Elmondtam nekik, hogy reggel, amikor felkeltem és láttam, hogy milyen csúnya az idő, nagyon szomorú lettem. Azután felhúztam ezt a varázsszemüveget és máris jobb kedvem lett, mert az jutott eszembe, hogy ma milyen sokat fogunk együtt játszani a csoportszobában.
Beszélgettünk arról, hogy néha a dolgok nem is olyan szomorúak, ha képzeletben felveszünk egy ilyen szemüveget és picit másképp látunk mindent ezen keresztül.
Ezután szemüvegeket színeztünk, hogy mindenki vihessen haza magával egy varázsszemüveget és elmesélhesse a szüleinek, hogy hogyan működik ez.
Végül kiszíneztük az előre elkészített smilie-kat és felraktuk őket a boldogság lépcsőjének második fokára, hogy így közelebb kerülhessünk a boldogsághoz.
Nagyon vidám, pozitív nap volt, úgy érzem, hogy maximálisan sikerült átadni a gyerekeknek, hogy miről is szól ez a pozitív gondolkodás.