A testmozgás gyakorlása

A testmozgás gyakorlása

Az óra elején arra kértem a tanulókat, hogy szabad asszociációval gyűjtsenek össze fogalmakat, amelyek a testmozgás kapcsán eszükbe jutnak. Ezután közösen megtekintettünk egy kisfilmet (https://www.youtube.com/watch?v=u7bZtffveIY ) a mozgás testi, lelki és szellemi egészségre gyakorolt hatásáról, amire utána saját tapasztalatok alapján reflektálni tudtak. Következő feladatként különböző sportágakat mutogattak el, amiket a többieknek ki kellett találniuk. Ehhez kapcsolódva saját sportágukat vagy kedvenc sportjukat kellett megnevezni és elmondani, hogy miért szeretik. Ezután belehelyezkedtem egy olyan személy szerepébe, aki nem szívesen sportol és kifogásokat keres, hogy ne kelljen mozognia. A tanulókat arra kértem, hogy cáfolják meg az általam felhozott sportolás elleni kifogásokat, és mondjanak ötleteket, pozitív érveket a sportolás napirendbe történő iktatása mellett. Az órát játékos, mozgásos levezető feladattal zártuk. A tanulók körbesétáltak a teremben, én pedig mondtam egy színt, erre nekik meg kellett érinteni egy olyan színű dolgot, tárgyat, amelyet éppen megláttak. Majd ennek egy nehezített változatát játszottuk, amikor minden szín egy másik színt jelent: pl. ha kéket mondok, akkor piros színű dolgokat kell megérinteni.

Képek