A társas kapcsolatok ápolása

3-7.jpg

A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra novemberi foglalkozásán A társas kapcsolatok ápolása témakörében a Mókuskák 1. osztály az alábbi feladatokat végezte el.

Az órát az alábbi relaxációs gyakorlatokkal indítottuk: „Napra forgó a napraforgó”; „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar”; „Meglengetem a karom, pedig alig akarom…”. Ezt követően beszélgettünk a jól működő társas kapcsolatok (barátság, családi kapcsolatok) jelentőségéről, pozitív hatásairól, és hogy hogyan járul hozzá boldogságunk növeléséhez. A gyerekeket nagyon érdekelte ez a téma, mindenkinek volt mondanivalója. Boldogan sorolták a barátaik neveit és azokat a tulajdonságaikat, ami miatt kialakult a barátság közöttük. Arra a kérdésemre, hogy milyen a jó barát, szinte egymás szavába vágva sorolták a jellemző jegyeket ( őszinte, kedves, segítőkész, megbízható, szavatartó, titoktartó, jószívű…). A Kiről van szó? c. játékban kiválasztottak egy hozzájuk közelálló személyt (barát, rokon), a többiek pedig megpróbálták kitalálni, hogy kiről lehet szó. A róka és a farkas a lakodalomban c. mesében pedig megfigyelhették, hogy a róka nem mintaszerű barátként viselkedett a farkassal szemben. Az alábbi kérdésekre kerestük a válaszokat: Vajon barátságnak mondható egy ilyen kapcsolat?, Mi az ami felháborító a róka viselkedésében?, Felelős-e a farkas a történtek miatt?, Voltak-e már olyan helyzetben, amikor nem azt kapták egy baráttól, amit vártak? A Szoborpark c. játékban a szobrok témáját a fülükbe súgtam, amit élő szobrokként jelenítettek meg. Többször meghallgattuk és elénekeltük mozdulatokkal kisérve Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalt. A gyerekeknek nagyon tetszett, önfeledten játszottak. A témakörhöz a Fotóalbum c. feladatot választottuk. Olyan rajzokat készítettek, amelyeken különböző emberi kapcsolatokat örökítettek meg. Az órát meditációs gyakorlattal zártuk.

Képek