A tanév első boldogságórája

A tanév első boldogságórája

Ebben a tanévben is vállaltam, hogy boldogságórákat fogok tartani német nyelven. A választásom a 11. F-es csoportomra esett, hiszen ennek az évfolyamnak van a legtöbb órája egy héten, és úgy gondolom, hogy szükségük van arra, hogy minden hónapban 1-1 óra erejéig kiszakadjanak a dolgos hétköznapokból.
Kíváncsian vártam, hogy a tanulók milyennek fogják találni az első boldogságórájukat, de szerencsére tetszett nekik az óra. Egy szórejtvénnyel vezettem be a hónap témáját („A hála gyakorlása” – „Dankbarkeit”), majd közösen elolvastuk, és megbeszéltük, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek a hála gyakorlásának. Az órát pármunkában folytatták, a feladatlapjukon található kérdésekre kellett németül válaszolniuk. Ügyesen megoldották a feladatot, többen még arra is figyeltek, hogy egész mondatokkal válaszolják meg a kérdéseket. Az óra végén színes köszönőkártyákat készítettek egy olyan személy számára, akinek valamiért hálásak. Én is kaptam kettőt, amit kiragasztottam a terem falára.
A tanulók visszajelzései alapján elmondhatom, hogy jól sikerült a tanév első boldogságórája. A diákok és én is jól éreztük magunkat.

Képek