A segítség bárkitől jöhet

IMG_0147.jpg

A hónap első feladata a november hónap elnevezésének megbeszélése. A támogató kapcsolatok szó megbeszélése során felsorolták a családot, a barátokat, akik mindig segítenek annak, akinek megerősítésre, bátorításra, szeretetre van szüksége. De mind azok is akik, felvidítanak, mellettünk állnak egy-egy nehéz helyzetben, azok is segítenek a stressz csökkentésben. Akivel megosztjuk gondjainkat, aki törődik velünk, az már önmagában is enyhítheti a terhünket. Ehhez a felismeréshez jutottunk el az első novemberi boldogságórás foglalkozásunkon.
Az egyik kislány ki is mondta, hogy nem vagyunk egyedül. Csak azok, akik nem törődnek a társaikkal, szeretteikkel. Akik csak bántanak és nem figyelnek a többiekre.
Ha már az egyedüllét megfogalmazódik egy 8 éves száján, arra reagálni kell. Elsőként tehát az örökbefogadás témáját jártuk körbe, már csak azért is, mert osztályunkban két kislány is örökbefogadott.
Megismerkedtünk Lilo és Stitch történetével. A családról szóló részt többen is kívülről tudták mondani.
Az egymástól elválaszthatatlan babok történetét is megismertük, színeztünk és csíráztattunk. Az ültetés során számos csírával egymásba kapaszkodott babot találtak, melyek rögtön a mesét juttatták eszükbe. A növénygondozás remekül sikerült. Egész hónapban óvták, öntözték, és sajátuknak érezték a növényeket. A kinti tereprendező munkába is bekapcsolódtunk.
Ugyancsak az első foglalkozáson beszélgettünk az iskolai erőszakról. Megbeszéltük, hogy a nálunk nem megszokott verekedés mellett, a szóval való bántás is ugyanolyan rosszul eshet.
Következett november. 11. Ezen a napon a saját 2 koreográfiánk eltáncolásával csatlakoztunk képzeletben a Címátadó Ünnepséghez. Ugyanezen a napon ünnepeltük városi szinten Márton napját.
A 13-án zajló kedvesség napján először a szív dobókockákat készítettük el, amiket egy fává építettük össze. Az erősségfánkat a termünket díszítő kismajmos fánk felhasználásával alkottuk meg. Az év elején elkészült arc fotókat egy sablon iskolatáskára ragasztottuk, s mindenkinek a táskájára ráírtuk a rá legjellemzőbb tulajdonságát. Majd a kész rajzocskát feltűztük a falra festett fára. Ezeket le sem fogjuk venni.
Önbizalomerősítés másik ötlete is remekül sikerült. Az erősségzuhany mindenki napját feldobta. Újabb bátorítást kaptak a tenyerekbe ragasztott bókokkal, a szív puzzle darabokba írt jó tulajdonságok átadásával. A témához kapcsolódó kérdéskártyákra is válaszoltunk.
A hónap újabb fontos témája az összefogás, melyre ugyancsak hatalmas szükség van, amikor egy közösségben élünk. Egy mindenkiért, mindenki egyért vált a vezérmondatunkká. A mondóka megtanulása után a képösszerakó játékot választottuk. Tulajdonság párosító játékunkat kombináltuk össze az asztal körül lassan haladó, egy-egy kártyát lerakó csapatjátékkal. Ugyancsak a közös csapatmunkára épült a távíróoszlop játék.
A hónap témáját erősítette egy külsős rajzpályázat, melynek témája a barátság volt. Így rajzos tevékenységgel is megerősíthettük a barátok, a család és a segítő személyek életünkben betöltött kiemelkedő szerepét.
S, ha már segítő személyek. Osztályunkba járó kislánnyal sikeresen pályáztunk a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat ösztöndíj támogatási programjára. S bizonyosodott be, hogy a SEGÍTSÉG BÁRKITŐL JÖHET.

ooo

Képek