A problémától a megoldásig

- Csoport neve: Cinege1.a
- Deák Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (147 megtekintés)
A február havi témakört két tanítási órán dolgoztuk fel. Az első óra elején meghallgattuk a hónap dalát, relaxáltunk rá. Majd a „Fújj, fújj” bemelegítő gyakorlatot végeztük el. Ezután megbeszéltük az elméleti hátteret: ki mit tesz azért, hogy a negatív helyzeteket, eseményeket követő fájdalmat, feszültséget enyhítse vagy feloldja. Ezeket a szavakat, kifejezéseket összegyűjtöttük, a második órára begépelve kiosztottam nekik. Zenét hallgattunk miközben virágot színeztek. Közben a közmondásokat, bölcsességeket (mondatokat) kétfelé vágtam, feltettem őket a táblára. A gyerekekkel megkerestük az összeillőket, megbeszéltük a mondatok jelentését. Ezután következett a mesehallgatás: Berg Judit: Tündér biciklin című meséjét olvastam fel nekik. Megbeszéltük, hogy a szereplők, hogyan dolgozták fel a negatív helyzet okozta feszültséget. Az első órát meditációval zártuk.
A második órát „Hervad a virágom, éled a virágom…” relaxációs gyakorlattal kezdtük. Meghallgattuk újra a hónap dalát. A nehéz időkre pozitív megerősítéseket gyűjtöttünk, a gyerekek ráírták egy lapra. Átbeszéltük újból az elméleti hátteret, kiosztottam nekik az első órán megbeszélt, kiválasztott megküzdési stratégiát. Hajtogattak virágot, amire felírtak a kapott szót, kifejezést. Ezt felragasztottuk egy kartonra, szárat rajzoltak nekik, leveleket ragasztottunk rá. A második órát is meditációval zártuk.