A problémától a megoldásig

- Csoport neve: Katona József Iskola 4. a
- Budapest XXI. Kerületi Katona József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (109 megtekintés)
A projekt leírása: képek vetítése
A gyerekek előzetes beszélgetés, szógyűjtés után a kiosztott feladatlapokon végzik a feladatokat. Közös irányított megbeszéléssel, segítséggel megbeszéljük a feladatot.
Hogy is van ez?- összekevert bölcsességek
A problémától a megoldásig – útvesztő feladatlap
Indulathőmérő elkészítése
Hol érzem a feszültséget? – ábra
Lezárásképpen: Egyedül nem megy rejtvény
Testnevelés óra: Királylány, sárkány, királyfi
Két csapatot alakítottunk, akik titkos, halk megbeszéléssel eldöntötték melyik meseszereplők lesznek (királylány, sárkány, királyfi).
A két csapat egymással szemben felállt két sort alkotva. Amikor a pedagógus tapsol valamilyen jellel, mozdulattal, kiáltással mutatják mivé változtak.
Stratégiai szabály: a királyfi legyőzi a sárkányt
a sárkány elkapja a királylányt
a királylány meghódítja a királyfit
Miután egyszerre mutatta a két csoport az adott jelet, kezdődhet a fogó: ha a győztes csoportnak sikerül a másik csapatból elkapnia valakit anélkül, hogy a térfélelválasztó vonalat átlépné, akkor azt a játékost elrabolta az ellenfél csapata.
Az óra cél és feladatrendszere: az érzelmi intelligencia fejlesztése, személyiségfejlesztés, pozitív gondolatok és érzelmek kialakítása, fejlesztése a boldogság fogalmának megismerése, értelmezése, átélése
Fejlesztési terület: a benső örömérzet megteremtése, növelése, fenntartása.