A pillanat ereje, Játék a szeretetnyelvekkel

- Csoport neve: Szondi György Technikum és Szakképző Iskola
- Nógrád Vármegyei Szakképzési Centrum Szondi György Technikum és Szakképző Iskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (42 megtekintés)
Márciusban a 10.A. kis csoportjával az apró örömök, a kreativitás és a szépség és kiválóság értékelésével foglalkoztunk. Minden tanuló egyértelműen azt nyilatkozta, hogy jobban szeretnek másoknak örömet adni, segíteni, mint ha ők kapnának ezt viszont. Beszélgettünk az apó örömök megélésének nehézségeiről, érzelmi hátteréről (idő hiánya, mások mit szólnak hozzá, nehéz észrevenni az apró örömöket). Az apró örömök megélése kreatívabbá teszi őket, hiszen egy pillanatnyi időt adnak saját maguknak megélni az itt és most helyzetet, ami további pozitív élményekhez, örömökhöz vezethet.
A pillanat ereje feladatot végeztük el, és kiderült, hogy milyen sok emléket, fotót tárolnak a tanulók telefonjukon (a legtöbb 14ezer felett volt) és ezek közül csak kevésre és ritkán tekintenek vissza. Azokat törlik ki, amik negatív érzéseket keltenek bennük, vagy már nem fontosak. Naponta átlagban 5 képet készítenek, de gyakoriak a videók feltöltése is a TikTok-ra. Megnéztük a „Miért fordítasz hátat a pillanatnak?” című TED videót, aminek tartalmával a tanulók egyetértettek és megfogadták, hogy többet igyekeznek figyelni a jelen pillanatra és nem egy képernyőn keresztül megélni az életet.
Második feladatnak a Játék a szeretetnyelvekkel című feladatot választottuk. Beszélgettünk a szeretetnyelvről, és kiderült, hogy nagyon jó arányban használnak legalább két szeretetnyelvet a tanulók (testi érintés, elismerő szavak). Megnéztük az 5 kisfilmet, és röviden beszélgettünk arról, hogyan is lehetne a többi szeretetnyelvet is beemelni az életükbe, ami nem is tűnik nehéznek.