A mozgás öröm

Testmozgás-kirándulás.jpg

Foglalkozást kezdő relaxáció:
„Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” mozgásos játékban a madarak röptét utánozva, szaladgálva „szállnak” az udvaron körbe-körbe.
Ráhangolódás:
Meghallgatjuk/elénekeljük Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie c. dalát, énekelve, szabadon mozogva.
A téma feldolgozása mesével:
Elmesélem Bezzeg Andrea: A lusta király c. meséjét, kint a fa alatt, és mi is útra kelünk a királlyal az óvoda udvarán. A mászóka teteje lesz a hegytető, ahol a kisvirágot találjuk.
Jelentésteremtés:
Leülünk egy plédre és megbeszéljük, hogy mit érzett a király? Mit jelent, hogy lusta? Mit jelent a mozgás? Melyik a legkedvesebb mozgásformád? Mit érzel, miközben szaladgálsz, futkozol? Mászol? Csúszol? Ügyességi gyakorlatokat csinálsz a mászókán? Amikor gurulsz a dombról lefelé, vagy amikor labdázol? Ugrálsz? Vidám vagy? Szomorú vagy?
A foglalkozás lezárása:
Kiszínezzük a mozgás jelét és felragasztjuk az 9. lépcsőfokra.
Reflexió
Már jó idő van, így a boldogságórát az udvaron tartottam meg. A relaxációt, a mesét is ott dramatizáltuk el. Nagyon tetszett az interaktív mese a gyerekeknek. Aztán megbeszéltük, hogy ki mit szeret mozogni. Szárnyaltak a gondolatok és a tettek, nagyon lelkesek voltak. Mindenki bemutatta, hogy ő mit szeret a legjobban mozogni. Nehezen várták ki egymást. Itt is igyekeztünk, hogy aki ugyanazt szereti, az csinálhatná együtt. Érdekes kis kapcsolatok alakultak, ugrálós lányok, futkozós fiúk, repülős méhecskék…. A mozgás jelét és a ragasztást csak később színeztük és ragasztottuk fel.

Képek