A mi Karácsonyfánk és Szuperhősök jótettei

fotomontazs.jpg

A december hónap a jócselekedetek reményében telt minden csoportunk esetében, így a mosolygós csillagok körében is.A tevékenységek órákon illetve szünetekben zajlottak, amikor a csoport igyekezett önmagának és környezetének is örömöt szerezni.

Első tevékenységünk erkölcsi nevelés órán zajlott, ahová tökéletesen illik a boldogságóra tematikája. Kezdetben felsoroltuk az előző órákon tanultakat, megnevezvén a közösségeket melyeknek tagjai vagyunk.Ezt követően értelmeztük a „Nem számít, hogy mennyit adunk, hanem, hogy mekkora szeretetet fektetünk az adásba” című idézetet, melyet beírtunk a füzetbe is.Aztán mindenki megnevezett számára fontos személyeket és elgondolkodott azon, hogyan szerezhetne örömöt az illetőnek.Ebből kiindulva elméletileg próbáltuk körvonalazni közösen a jócselekedet fogalmát, melyeket példákkal támasztottunk alá.Ezután minden diák elgondolkodott és a füzetében is rögzítette, hogy az utóbbi két hétben kitől kapott segítséget a családja, barátai vagy éppen az iskolán belül.Mindenki személyesen megnevezte a segítői nevét, aki pedig nem részesült semmilyen meglepetésben, segítségben az elképzelte, hogy ki az a személy a környezetéből, akire számíthatna.Ezt követően elkészítettük a „Jó cselekedetek virágát” , ahol a gyerekek elképzelték, megfogalmazták és beírták a virág szírmaiba, hogy mivel segíthetnének önmagunknak.Amikor elkészült, beragasztottuk a füzetbe.

A második tevékenység tartalmazta a „Szuperhősök jótettei” című akciótervet, ahol közösen megneveztünk olyan jócselekedeteket, melyeket a gyerekek önmaguknak illetve másoknak okozhatnak. Ezeket is írásban rögzítettük. Önmaguknak többnyire olyan jócselekedeteket nevezetek meg melyek a viselkedést, pihenést és egészségmegőrzést tartalmazta.A másoknak okozott jócselekedetek a szülőkre, osztálytársakra és tanárokra összepontosultak és közös döntésként született meg, hogy pozitív megerősítés, angyalkás kártyákat fogunk készíteni otthonra, barátoknak illetve az összes tanárnak az iskolában, amelyet ki fogunk osztani szünetben illetve becsempészünk titokba a célszemélyek termébe, asztalára stb.

A harmadik tevékenység a pozitív megerősítés kártyák elkészítését célozta meg, melyből rengeteg készült és szünetekben kiosztogattuk az iskola tanárainak, vezetőségének illetve majd a gyerekek otthoni környezetben családtagjaiknak.A csoport is részesült kis meglepetésekben a tanárok részéről (pl. sütivel kínálták meg őket).
Akciótervünket azért tartottuk fontosnak, hogy jobban érezzük magunkat és egyben örömöt szerezzünk a környezetünkben is, amely egyben az „akció” végeredménye is lett.

A negyedik tevékenységünk a csapatunk Karácsonyfájának elkészítése volt, amely egyben az előző akciótervünk átismétlése is volt és egyfajta összegzésként szerepelt a boldogságórák körében fokozva egyben a Karácsonyi hangulatot is az osztályban.Karácsonyfánk kartonpapírból készült melyet vászonra rögzítettünk, a díszekre minden gyerek ráírta személyes jótetteit, melyek többnyire a családban és iskolában történtek.A Karácsonyfánk tövéhez csomagokat is rögzítettünk, ami a csoportunk közös jócselekedeteit jelképezte.Ahhoz, hogy a fánk még díszesebb legyen díszítettük kis angyalkás képekkel, csillámporral, majd kifüggesztettük boldogságfalunkra.

December hónapjában mindenki hallhatta a hónap dalát, de más Bagdi Bella zenei válogatást is, ugyanis az iskolarádiónkban szünetben több dal is felcsendül, ami a hangulat fokozását segíti.

Köszönjük, hogy részesei lehettünk ennek a csodálatos hónapnak is és kívánunk nagyon Boldog Karácsonyt valamint egy Békés, Áldásokban Gazdag Boldog Új Évet ! Szeretettel, Doltea Enikő és a csapat 🙂

Képek