A mi Karácsonyfánk

15683463_715698315262699_596207654_n.jpg

A tevékenységek leírása:

1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként felolvastuk nekik a „Réges – régen egy gyönyörű helyen” című történetet, majd rövid beszélgetés keretén belül a gyerekek is felidéztek olyan eseményeket, amikor egy hozzájuk közel álló személynek segítettek. A Közösgondolkodás feladat során pedig megbeszéltük, mi számít jó cselekedetnek. Ezután különböző állítások hangzottak el, amelyekről a gyerekek eldöntötték, hogy jó cselekedetekről szóltak-e avagy sem.
Aztán két csoportra osztottuk őket és arra kértük, hogy lepjék meg egymást, azaz rajzoljanak szimbolikus ajándékokat a csoporttagoknak. Ezt a feladatot nagyon élvezték a gyerekek, vigyáztak arra, hogy a másik csoport tagjai még véletlenül se láthassák, hogy mit rajzolnak, miközben azon tanakodtak, hogy vajon milyen meglepetésben lesz részük. Amíg a gyerekek rajzoltak, azalatt a hónap dalát hallgatták. A rajzolás befejeztével, mindkét csoport átadta ajándékát egy jókívánság kíséretében.

2. óra
A következő tanórát a Karácsonyról szóló rövid beszélgetéssel indítottuk, majd közösen megterveztük a csoport karácsonyfáját. Egy csomagolópapírra egy színes fenyőfát rajzoltunk, a gyerekek pedig színes papírból gömb, csillag, harang és szaloncukor karácsonyfadíszeket vágtak ki. Mielőtt a díszek felkerültek volna a fenyőfára, a gyerekek a hónapban megvalósított jó cselekedeteket írtak rá, majd a fa tövéhez különböző ajándékokat rajzoltak.
A tevékenység lezárásaként megbeszéltük, hogy milyen jótettek szimbólumai ezek az ajándékok, amelyeket„magukkal vittek” a gyerekek.

Képek